| کد خبر: 255276 |

◄ روزانه یک نفر در جاده های خراسان جنوبی جان می دهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: به طور متوسط هر روز در جاده‌های خراسان جنوبی یک مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داریم.

تین نیوز

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار به طور متوسط بر اثر تصادفات هر روز یک نفر در جاده های خراسان جنوبی جان خود را از دست می دهد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده با اشاره به هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: صنعت حمل و نقل از نظر اجتماعی و اقتصادی جزو اولویت های برنامه ریزی توسعه اقتصادی است و در واقع یکی از زیربناهای توسعه است.

معاون هماهنگی امور استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هشت درصد از تولید ناخالص ملی به صورت مستقیم از صنعت حمل و نقل نشأت می گیرد، بیان کرد: ۶ درصد از اشتغال کشور نیز مربوط با این بخش است.

عباس زاده با بیان اینکه در این راستا باید نسبت به ایمنی حوزه حمل و نقل توجه ویژه ای داشته باشیم، ادامه داد: نزدیک ۱۸ هزار کیلومتر راه در خراسان جنوبی داریم که نشان از پهناور بودن این خطه از کشور دارد.

وی افزود: ما به طور متوسط هر روز در جاده های خراسان جنوبی یک مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته حدود پنج هزار مورد فوتی، جرحی و … در تصادفات جاده ای خراسان جنوبی داشته ایم که این آمار به شدت نگران کننده است.

عباس زاده در مورد علت وقوع این حوادث ترافیکی و فوتی ها و مجروحین ناشی از آن بیان کرد: این تصادفات وحشتناک از سه عامل جاده، وسیله نقلیه و عامل انسانی نشأت می گیرد که این عوامل در عرض همدیگر قرار دارند.

وی با بیان اینکه در مورد عامل وسیله نقلیه باید در حوزه ملی و استانداردهای خودروسازها … اقداماتی انجام شود، ادامه داد: ما در استان می توانیم بر روی عامل انسانی و جاده تمرکز کنیم و به طور مثال در حوزه جاده سازی بر اساس استانداردها و با رعایت مسائل فنی و با آشکار سازی خطوط و …کار را پیش ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استانداردهای جاده سازی ما در کشور به همت مهندسین از نظر کیفی به نقاط خوبی رسیده است، افزود: اما گاه در حوزه جاده سازی جاده ها را دوبانده و با عرض مناسب می سازیم ولی عامل انسانی چون سرعت زیاد، خواب آلودگی و …موجب تلفات جاده ای می شود.

عباس زاده گفت: در محور نهبندان به سربیشه یکی از علت تصادفات سرعت بالای سوخت کش ها و شوتی ها، در محور طبس- یزد علت تصادفات خستگی و خواب آلودگی به علت طولانی بودن مسیر و در محور سربیشه به درح تک بانده بودن و …موجب تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه البته در محور سربیشه به درح کار دوبانده بودن جاده در حال انجام شدن است، اظهار کرد: در مورد محور بیرجند با قاین نیز ۱۲ کیلومتر برای دوبانده شدن باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۵۳ کیلومتر بانده دوم در دست احداث داریم، بیان کرد: قراردادی که در این زمینه برای اجرا داریم سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بی شک افزایش خواهد یافت.

عباس زاده یادآور شد: ۱۰۲ کیلومتر بانده دوم را در طی یک سال و نیم اخیر افتتاح کردیم و برنامه ریزی ما بر این است تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۷ کیلومتر بانده دوم جدید در خراسان جنوبی به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.