| کد خبر: 255217 |

4 برابر شدن استفاده از سوخت خودرو در پمپ بنرین ها

با اجرای طرح ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها، از ابتدای سال جاری، استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین آزاد بیش از 4 برابر شده است.

تین نیوز

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم دارای کارت سوخت خودرو هستند، گفت: بعد از اجرای طرح ساماندهی کارت سوخت جایگاه ها و از ابتدای سال جاری، استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین آزاد بیش از 4 برابر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس رضا نواز با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی کارت سوخت جایگاه ها، عنوان کرد: طبق قانون بودجه امسال، وزارت نفت موظف به ساماندهی کارت سوخت جایگاه ها و هدایت مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت گیری بنزین 3000 تومانی است.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: این اقدام دولت بر اساس قانون مصوب مجلس است، زیرا سوخت گیری با کارت شخصی توسط شهروندان منجر به تجمیع آمار صحیح و بهبود مدیریت توزیع بنزین در کشور خواهد شد و البته محاسن بسیاری دارد.

وی افزود: بعد از اجرای این طرح از ابتدای سال جاری، مردم همکاری مناسبی با پرسنل جایگاه ها داشته اند و استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین آزاد بیش از چهار برابر شده است و این روند در حال افزایش است و به خصوص در کلانشهرها استفاده مردم از کارت سوخت صعودی است.

نواز تاکید کرد: بنابر اعلام مسئولان شرکت های تابعه وزارت نفت، در حال حاضر بیش از 90 درصد مردم دارای کارت سوخت هستند و در سال گذشته نیز بیش از 3 میلیون کارت سوخت المثنی و خودروهای نوشماره صادر شد تا مردم مشکلی برای استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین آزاد نداشته باشند.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: اما برای مصارف اضطراری همچنان حداقل یک کارت سوخت به ازای هر سکو وجود دارد و در استان های مرزی روندی الگوهای بومی اجرا شده است تا در موارد اضطراری مثل شرایطی که کارت سوخت المثنی به دست صاحبان خودرو نرسیده، از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که شهروندان همانند گذشته بخواهند از کارت سوخت جایگاه استفاده کنند ترافیک ایجاد می شود، صنف ما در این تصمیم سازی نقشی نداشته و صرفا مجری هستیم . البته این موضوع را نیز بگویم که استقبال مردم تا بدین جا بی نظیر بوده و قطعا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه ها، این طرح به خوبی به انجام می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.