| کد خبر: 255210 |

اجرای ۴۷ پروژه راهداری در گیلان ؛ نصب ۱۵ سامانه نظارت تصویری جدید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از تخصیص اعتبار ۵۳۹ میلیارد تومانی برای پروژه های راه سال جاری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال ۴۷ پروژه را در سطح راه های اصلی استان به انجام خواهیم رساند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از تخصیص اعتبار ۵۳۹ میلیارد تومانی برای پروژه های راه سال جاری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال ۴۷ پروژه را در سطح راه های اصلی استان به انجام خواهیم رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی نیک فهم با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای ایجاد ایمنی تردد در سطح راه های اصلی، فرعی و روستایی اقدام به اجرای پروژه های فنی می کند، گفت: اقداماتی نظیر نصب علائم هشداری در سطح راه ها، خط کشی، روکش و لکه گیری آسفالت و شانه سازی ایمنی تردد را برای وسائط نقلیه فراهم می کند.

وی از تخصیص اعتبار ۵۳۹ میلیارد تومانی برای پروژه های راه سال جاری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال ۴۷ پروژه را در سطح راه های اصلی استان به انجام خواهیم رساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اعتبارات پروژه های راه روستایی را از محل تملک استان عنوان کرد و گفت: در راه های روستایی به دنبال روکش و ترمیم آسفالت و آسفالت راه های خاکی مستعد هستیم.

نیک فهم با اشاره به هزینه بر بودن نصب روشنایی در طول کل راه های استان، اضافه کرد: رویه این اداره کل طی سال های اخیر نصب روشنایی در نقاط پر حادثه بوده است و لذا سال گذشته اقدام به نصب روشنایی نقطه ای در تقاطع و دوربرگردان های فاقد روشنایی غرب استان شامل محور پونل - آستارا و کنارگذر اسالم به طول ۱۶ کیلومتر کردیم و خوشبختانه تاثیر به سزایی در کاهش حوادث داشت.

وی همچنین از نصب روشنایی نقطه ای در تقاطع سراوان، محور سراوان - فومن و دوربرگردان های محور رشت - چابکسر خبر داد و بیان کرد: در کلیه نقاط پر حادثه استان روشنایی نقطه ای نصب شده است.

مدیرکل راهداری گیلان، با اشاره به فعالیت ۶۳ سامانه ثبت تخلف و ۲۴ سامانه نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان، متذکر شد: سامانه های ثبت تخلف سرعت های غیر مجاز رانندگان را ثبت می کند؛ سامانه های نظارت تصویری نیز به صورت شبانه روزی بار ترافیک و حوادث جوی و انسداد راه ها را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه ۱۵ سامانه نظارت تصویری جدید طی امسال نصب می شود، گفت: گیلان ۳۲ راهدارخانه ثابت و ۲۱ راهدارخانه سیار دارد که عمدتا در فصل زمستان فعال می شوند؛ البته کلیه برنامه های عملیاتی راهداری از این راهدارخانه ها مدیریت می شود و ۵۴۲ راهدار به کارگیری شده اند.

نیک فهم با بیان اینکه در استان گیلان ۱۵۱ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا و ۱۴۸ شرکت حمل و نقل مسافر مشغول فعالیت هستند، افزود: ۱۷۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا داریم.

مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به فعالیت ۹ پایانه مسافر و سه پایانه کالا در استان، تصریح کرد: ۲۷۳۹ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در بخش حمل و نقل مسافر و ۷۹۳۵ دستگاه در بخش حمل و نقل کالا مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار نفر راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان گیلان، اضافه کرد: ۸۷۸۸ راننده فعال در بخش کالا و ۳۴۵۱ راننده فعال در بخش مسافر داریم.

نیک فهم با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت ناوگان مسافربری از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، تاکید کرد: در حال حاضر کلیه تعرفه ها به حالت قبل از افزایش بازگشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.