| کد خبر: 255202 |

موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با راه اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با راه اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل با استفاده از جایروپلین امکان پذیر است.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با راه اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل با استفاده از جایروپلین امکان پذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر برای راه اندازی واحد عملیات هوایی، به منظور پایش و رصد نوار ساحلی خلیج فارس با استفاده از جایروپلین خبرداد.

یازرلو گفت: واحد عملیات پروازی سازمان بنادر و هوانوردی در راستای مأموریت های خود شامل جست وجو، امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل و بستر رودخانه ها،از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست مجوز کرد چراکه عملیات جستجو و امداد، مقابله با آلودگی های نفتی در دریا و کشف و شناسایی ساخت وسازهای حریم ساحل از اهداف این واحد عملیاتی به شمار می رود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ضمن صدور گواهینامه به آشیانه عملیات پروازی سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر همزمان نسبت به آدیت این مجموعه با استانداردهای بین المللی پروازی اقدام و نظارت خود را از طریق کارشناسان در رعایت اصول و مقرارت پروازی اعمال کرده است.

به گفته یازرلو رصد و پایش مداوم سواحل نیلگون خلیج فارس منجر به جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در بستر سواحل شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به نجات تعدادی از ملوانان ایرانی و غیر ایرانی توسط پروازهای شناسایی، جستجو و امداد با جایروپلین در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: تقویت سینگال های مخابراتی و رادیویی، ورزش های هوایی و سقوط آزاد، تصویربرداری آنلاین و ارسال برخط تصاویر، گشت های هوایی به منظور کنترل ترافیک جاده ای، گشت های هوایی خدمات اورژانسی و عملیات هوایی در حوادث غیرمترقبه از جمله قابلیت های جایروپلین در ایران و جهان به شمار می رود.

گفتنی است از جایروپلین در نقشه برداری، عملیات شناسایی، جستجو و امداد، گشت های ایمنی و حفاظتی از تالاب ها و جنگل ها، شناسایی گونه های جانوری و گیاهی و همچنین محلول پاشی و سم پاشی استفاده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.