| کد خبر: 255095 |

بلیت هواپیما از تیرماه 1400 تا کنون افزایش نداشته است

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: طی سال 1400 و 1401 افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاد. در واقع از تیر 1400 تاکنون، حدود 22 ماه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: طی سال 1400 و 1401 افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاد. در واقع از تیر 1400 تاکنون، حدود 22 ماه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: بر اساس پیشنهاد انجمن شرکت های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت های هواپیمایی مطرح شد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش اعظم از هزینه شرکت های هوایی بر این مبناست، حقوق و دستمزد و تورم، اردیبهشت ماه سال گذشته پیشنهاد افزایش 40 تا 45 درصدی قیمت بلیت ارائه شد. سازمان هواپیمایی کشوری سال 1401 در شورای عالی هواپیمایی افزایش 30 درصدی را مصوب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت ماه سال پیش، به دلایل متعدد اعمال نشد.

درخواست افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما

محمدی بخش بیان کرد: طی مدت مذکور که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن  شرکت های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش 100 درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده، اما به معنای افزایش 100 درصدی نیست و ما در صدد کمک به ایرلاین ها هستیم که بایستی در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به وجود نیاید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمانی که نظر ستاد تنظیم بازار اخذ شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.