| کد خبر: 254966 |

افزایش نرخ کرایه‌ های تاکسی، مترو و اتوبوس از هفته آینده

ما گلایه داریم که هنوز پیش پرداخت مترو انجام نشده تا واگن ساخته شود.

تین نیوز

ما گلایه داریم که هنوز پیش پرداخت مترو انجام نشده تا واگن ساخته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی چمران امروز در حاشیه یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز گزارشات حسابرسی در جلسه بررسی می شود، اظهار کرد: این گزارشات باید پیش از سال 99 بررسی می شد که انجام نشده و ما ناچاریم بررسی کنیم تا به اتمام برسد.

وی با اشاره به بررسی طرح حفظ و گسترش فضای سبز در این جلسه، افزود: اعضای شورا نامه ای ارسال کردند که نمی توانند در مناطق برای تشخیص باغات حضور داشته باشند چرا که پیش از این نماینده اجرایی شورا در جلسات حضور داشته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از 40 دستگاه اتوبوس در تهران تصریح کرد: این 40 دستگاه را در پایان سال اعلام کردیم که یکی از شرکت ها آمادگی دارد تحویل بدهد و متأسفانه وزارت کشور از بیش از 600 دستگاه 176 دستگاه تحویل داد و امیدواریم مابقی را نیز تحویل دهند.

مهدی چمران با تاکید بر اختصاص بودجه قابل توجه به حمل و نقل گفت: هرچه شرکت های اتوبوسرانی بسازند ما تحویل خواهیم گرفت؛ روز گذشته عنوان شد که قرارداد 2 هزار دستگاه منعقد شده و باید در طول 6 ماه این اتوبوس ها ساخته شود.

وی با بیان اینکه قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز باید منعقد شود، اضافه کرد: قرارداد 2 هزار دستگاه را نیز وزارت کشور منعقد می کند که البته برای کل کشور است اما ما به دنبال این هستیم که هزار دستگاه را به تهران اختصاص دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش پرداخت 600 دستگاه در سال قبل انجام شده اما اتوبوس ساخته و تحویل داده نشده است، گفت: امیدواریم اتوبوس ها ساخته و تحویل داده شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پیگیری برای مترو نیز ادامه دارد، تصریح کرد: ما گلایه داریم که هنوز پیش پرداخت مترو انجام نشده تا واگن ساخته شود.

چمران با بیان اینکه تعدادی اتوبوس نو در بازی های آسیایی قطر به کار گرفته شد، گفت: ما اعلام کردیم که هزار دستگاه را خریداری کنیم اما مخالفت شد و گفتند کسر شأن است. تلویزیون نیز برنامه ای ساخت و حرف های بنده را تقطیع کردند و گفتند که ما می خواهیم اتوبوس دست دوم وارد کنیم.

وی افزود: در زمان کرونا نیز تا زمان تولید واکسن، دولت از کشورهای دیگر واکسن وارد کرد تا از مرگ افراد جلوگیری شود و ما در بخش اتوبوس نیز گفتیم اتوبوس های تقریبا نو که قیمت آن یک پنجم قیمت دیگر اتوبوس هاست، خریداری کنیم. درخواست ما این است که حرف های ما را تقطیع نکنند؛ مردم در شرایط نامناسبی هستند و ما می خواستیم کاری انجام دهیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد؛ افزایش نرخ کرایه تاکسی 45 درصد، اتوبوس 40 درصد و مترو 20 درصد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.