| کد خبر: 254718 |

اخذ عوارض در ۴ آزادراه دیگر تا پایان بهار الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور گفت: به جز ۱۲ آزادراه که به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض متصل هستند، ۴ آزادراه دیگر تا پایان بهار الکترونیکی می شوند.

تین نیوز

مدیرکل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور گفت: به جز ۱۲ آزادراه که به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض متصل هستند، ۴ آزادراه دیگر تا پایان بهار الکترونیکی می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اخذ عوارض در تمام آزادراه های کشور تا پایان امسال باید الکترونیکی شود، این قانون که در بودجه سال ۱۴۰۲ آمده عیناً در قانون بودجه سال های ۹۹ تا ۱۴۰۱ هم آمده بود، اما روند الحاق آزادراه هایی که اخذ عوارض در آن به صورت دستی انجام می شود به شبکه ETC (پرداخت الکترونیکی عوارض) به کندی انجام گرفته است.

در همین راستا «عباس بیات سرمدی» روز (چهارشنبه) درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن عوارضی آزادراه ها، گفت: مجموعاً ۲۸ آزادراه در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که ۵ آزادراه در اختیار دولت است و شامل آزادراه های تهران- قم، تهران ساوه، آزادراه کرج - قزوین، قزوین - زنجان و بندرعباس- بندر شهید رجایی است.

وی توضیح داد: از ۲۳ آزادراه دیگر که غالباً با سرمایه گذاری غیر دولتی نگهداری شده است تاکنون حدود ۱۲ آزادراه الکترونیکی شده اند و بخشی از آزادراه قزوین - رشت در محدوده قزوین پیش از سال نو به شبکه ETC متصل شده است اما از آنجایی که کل مسیر متصل نیست در حساب نمی آوریم.

بیات سرمدی افزود: ۱۶ پروژه آزادراهی نیز باقی می ماند که البته بار اصلی تردد در همان آزادراه های منتهی به تهران است که مجهز به ETC شده وهمان ۱۲ آزادراه اعلام شده است.

وی گفت: پیش بینی می کنیم آزادراه قم- کاشان ، ساوه- همدان و زنجان- تبریز که هم اکنون عملیات ETC در آنها در حال انجام است تا پایان بهار به شبکه آزادراه های الکترونیکی اضافه شود. آزادراه قزوین- رشت نیز چهارمین پروژه است که تا پایان بهار به طور کامل به شبکه متصل می شود.

پروژه اخذ عوارض به صورت الکترونیکی از ۲۸ اسفند ۹۷ آغاز شد و در گام اول چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان به سامانه ETC (پرداخت الکترونیکی عوارض) مجهز شدند پس از آن ۳ آزادراه دیگر به این سامانه تجهیز شدند و در حال حاضر ۱۲ آزادراه کشور به سامانه اخذ الکترونیک عوارض مجهز هستند که به زودی به تعداد ۱۶ آزاد می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.