| کد خبر: 254665 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد؛

◄ موقعیت چراغ های ترانزیت بر روی نقشه های دریانوردی دقیق سازی شد

به منظور تصحیح و افزایش میزان دقت چارتهای دریانوردی و در نتیجه افزایش ضریب ایمنی تردد شناورها موقعیت این چراغ ها با دقت چند میلی متر با تجهیزات به روز نقشه برداری و به روش استاتیک برداشت شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تدقیق موقعیت چراغ های ترانزیت بر روی نقشه های دریانوردی در راستای افزایش ایمنی تردد شناورها در بندر شهید رجایی خبرداد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد" با بیان اینکه مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس یکی از قطب های اقتصادی و مهم ترین بندرگاه کشور در بخش های صنعت و معدن، نفت و بازرگانی است، اظهارکرد: به منظور تصحیح و افزایش میزان دقت چارتهای دریانوردی و در نتیجه افزایش ضریب ایمنی تردد شناورها موقعیت این چراغ ها با دقت چند میلی متر با تجهیزات به روز نقشه برداری و به روش استاتیک برداشت شد. 

وی ادامه داد: از آنجا که هر روزه تعداد زیادی شناور، کشتی و نفتکش در این بندرگاه پهلو می گیرند، راهنمایی، پهلودهی و جداسازی کشتی های ورودی و خروجی حوضچه این بندر با توجه به مباحث ایمنی دریانوردی و مسائل مترتب اقتصادی از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد: کانال دسترسی به بندر شهید رجایی دارای طول تقریبی 5 مایل و عرض 250 متر است؛ راهنمایی شناورها به منظور ورود ایمن و بی خطر به حوضچه اسکله توسط علائم کمک ناوبری صورت می گیرد و یکی از مهم ترین علائم کمک ناوبری در این زمینه چراغ های ترانزیت است.

عباس نژاد با اشاره به اینکه چراغ های ترانزیت بندر شهید رجایی از 2 دکل به ارتفاع های 22 و 44 متر تشکیل شده است، افزود: در روش برداشت مختصات به صورت استاتیک موقعیت چراغ های ترانزیت به صورت همزمان و در بازه زمانی استاندارد (حدود یک ساعت) برداشت می شود و بعد از انجام تصحیحات برداشت ها و مقایسه با نقاط ثابت زمینی مختصات مربوطه با دقتی بسیار بالا به دست می آید و در نهایت اطلاعات به دست آمده به سازمان نقشه برداری جهت به روز رسانی نقشه های دریانوردی ارسال می شود.

وی بیان کرد: چراغ های ترانزیت به طور خاص، نوعی از علائم کمک ناوبری بوده که به منظور هدایت شناورها در مسیر ایمن کانال ها و خورها مورد استفاده قرار می گیرند و از 2 دکل با ارتفاع مختلف تشکیل شده اند.

شایان ذکر است؛ به طیف گسترده ای از انواع مختلف خدمات، سیستم ها و تجهیزات خارج از کشتی که به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی ناوبری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی و جمع آوری اطلاعات محیطی و هواشناسی ایجاد شده، علائم کمک ناوبری گفته می شود. 

علائم کمک ناوبری دارای تقسیم بندی و تنوع زیادی هستند و نمونه ای از این علائم شامل انواع بویه ها، بیکن ها، چراغ های ترانزیت، فانوسهای دریایی و حتی علائم مجازی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.