| کد خبر: 254633 |

قیمت محصولات ایران خودرو ۲۹ درصد و سایپا ۱۸ درصد افزایش یافت

محصولات پرتیراژ ایران خودرو ۲۹ درصد و محصولات سایپا میانگین ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش قیمت دارند.

تین نیوز

محصولات پرتیراژ ایران خودرو ۲۹ درصد و محصولات سایپا میانگین ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش قیمت خواهند داشت. پیش از این میزان افزایش قیمت ها بیش از ۴۰ درصد بود که پس از دستور معاون اول رئیس جمهوری این قیمت ها توسط سازمان حمایت پالایش و درصد افزایش قیمت ها کمتر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی تیموری نماینده وزارت صمت با حضور در یک برنامه تلویزیونی از میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه خبر داد.

طبق اعلام وی آخرین افزایش قیمتی که بر روی محصولات ایران خودرو و سایپا اعمال شده بود، مربوط به آذر ماه ۱۴۰۰ بود و در سال گذشته، هیچ گونه افزایش قیمت کارخانه ای نداشتیم. خوشبختانه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان (دو نهاد تصمیم گیر برای قیمت گذاری خودرو) از حدود چهار الی پنج ماه پیش از پایان سال، کار کارشناسی مفصل را انجام دادند. مبنای قیمت گذاری، گزارش شش ماهه اولِ حسابرسی دو گروه خودروسازی است که توسط سازمان حسابرسی انجام شده و مبنای قیمت گذاری محصولات دو خودروساز قرار داده است.

تیموری گفت: میانگین افزایش قیمت ها برای خودروهای شاهین حدود ۱۸ درصد و کوئیک اتوماتیک ۱۷ درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی نظیر پارس، سمند، تارا و دنا افزایش ۲۹ درصدی قیمت ها به طور متوسط اعمال شده است.

وی اضافه کرد: امروز لیست قیمت های جدید در سایت دو خودروساز اعلام می شود تا مصرف کنندگان و ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی از قیمت های جدید مطلع شوند و خودروسازان نیز بر اساس قیمت های جدید خودروها را تحویل دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.