| کد خبر: 254606 |

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران در ۷ استان کشور/کاهش محسوس دما در استان‌ های ساحلی خزر و اردبیل

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان های غربی و شرقی، ارتفاعات البرز سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و ارتفاعات و دامنه های مناطق جنوبی کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای بعد از ظهر فردا در استان های آذربایجان های شرقی و غربی، بخش هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

وی افزود: روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به کشور ابتدا بارش ها در مناطق غربی آغاز می شود و روز چهارشنبه بارش ها در نوار غربی کشور تقویت خواهد شد.

به گفته رفیعی در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی و  سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش خواهند داشت و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور در استان های بوشهر و غرب استان فارس شاهد بارش باران خواهند بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: امروز در بخش هایی از شمال غرب و شمال شرق، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد سبب گرد و خاک می شود.

وی ادامه داد: این شرایط را برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور و در بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دمای امروز هوا در استان های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت: این مناطق از روز دوشنبه تا پنجشنبه روند افزایشی دما را تجربه می کنند. 

رفیعی افزود: آب های دریای خزر امروز مواج و متلاطم می شود.

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی کرد و گفت: در برخی ساعات وزش باد شدید شده و موجب خیزش گرد و خاک در مناطق جنوبی تهران می شود.

به گفته رفیعی بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۴ درجه بالای صفر می شود و کمینه دما هم ۱۴ درجه بالای صفر رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی سردترین نقطه در کشور را دشت نمدان در استان فارس با دمای منفی ۳ درجه و دیزین بالا و بلداجی با دمای منفی ۲ درجه اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهر هامون با دمای ۳۷ درجه و شهرهای زهک و زابل در استان سیستان و بلوچستان و برازجان در استان بوشهر با بیشینه دمای ۳۶ درجه گرم ترین نقاط کشور بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.