| کد خبر: 254146 |

بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ های کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان ها از کاهش دمای پایتخت در تعطیلات روزهای پایانی نوروز امسال خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان ها از کاهش دمای پایتخت در تعطیلات روزهای پایانی نوروز امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه گفت:  امروز برای مناطقی از استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نقاطی از استان یزد و اصفهان، استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و استان های غربی کشور، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در برخی نقاط خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، بارش خفیف و پراکنده رخ می دهد و بعد از آن سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج می شود.

نقشینه افزود: پنجشنبه جوی آرام در کشور حاکم خواهد شد. چهارشنبه و پنجشنبه افزایش محسوس دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی شده است.

وی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش ها در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، آغاز می شود که همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی توصیه کرد تا در هنگام ترددهای بین شهری و سفرهای درون شهری پیش بینی سفری ایمن را در خصوص بارش ها و وضعیت جوی داشته باشند.

نقشینه ادامه داد: بارش ها مجدد شنبه در شمال غرب، سواحل شمال و شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز آغاز می شود. جمعه و شنبه، کاهش دمای ۱۰ تا ۲۰ درجه ای در استان های ساحلی خزر و اردبیل و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما برای شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی شده است.

وی از افزایش باد شدید و پدیده گردوخاک برای روز جمعه در استان های غربی خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز، جمعه و شنبه نیز دریای خزر، مواج و متلاطم می شود.

وی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است که احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط از استان های تهران وجود دارد. چهارشنبه و پنجشنبه آسمان صاف می شود. جمعه شب برای تهران باران پیش بینی شده است و شنبه نیز آسمان تهران گاهی رگبار و رعدوبرق دارد.

بیشینه دمای تهران امروز ۲۰، فردا و پس فردا ۲۲، جمعه ۲۰ و شنبه ۱۴ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.