| کد خبر: 253629 |

درخواست برگزاری جلسه فوری با وزارت راه برای تعیین تکلیف متروی هشتگرد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که حضور متروی تهران در راه اندازی متروی هشتگرد بعد از سه سال وجاهت قانونی ندارد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که حضور متروی تهران در راه اندازی متروی هشتگرد بعد از سه سال وجاهت قانونی ندارد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در دهه ۸۰ بنا بر مصوبه دولت مسئولیت و راه اندازی خط متروی هشتگرد به تهران و به شرکت عمران شهرهای جدید داده شد، گفت: در سال ۱۳۹۸ بنا به درخواست دولت از شهرداری خواستند که تکمیل این خط را برعهده بگیرند، اما شهردار وقت موافقت نکرد چرا که هم در حوزه شهر تهران نبود و هم سیگنالینگ و پست برق آن تهیه نشده بود؛ اما با فشار دولت شهردار وقت پذیرفت که برای ۹ ماه آن هم به صورت آزمایشی و با پذیرش تمام مسئولیت ها توسط شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل این خط را برعهده بگیرد.

وی اظهار کرد: از آن زمان تاکنون سه سال گذشته است و هنوز متروی تهران مدیریت متروی هشتگرد را برعهده دارد و این در حالی است که تنها ۳۰۰ نفر مسافر با یک رام قطار مسافران را جابه جا می کند.

وی با بیان این که ما مسئولیت مترویی را برعهده گرفته ایم که به لحاظ قانونی اختیاری نداریم پس الزام پرسنل مترو به خارج از استان تهران وجاهت قانونی ندارد، اظهار کرد: بعد از ۹ ماه قرارداد با متروی تهران تمدید نشده و هیچ شخصی مسئولیت عواقب احتمالی را برعهده نگرفته است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: لازم است هرچه سریع تر شهرداری با وزارت راه و شهرسازی جلسه ای با قید فوریت برگزار کند تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.