| کد خبر: 253595 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد؛

هرمزگان مقصد ۹۵ درصد سفرهای دریایی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان، مقصد ۹۵ درصد سفرهای دریایی در کشور است، جزییات مسیرهای دریایی، اسکله ها و تعداد شناورهای مسافربری در طرح نوروز ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان، مقصد ۹۵ درصد سفرهای دریایی در کشور است، جزییات مسیرهای دریایی، اسکله ها و تعداد شناورهای مسافربری در طرح نوروز ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس است، اظهار کرد: سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه وجود ۱۵ بندر، اسکله و شناور گردشگری، ۶۰۰ فروند قایق تفریحی و ۷۰ آلاچیق در جزیره قشم، رونق سفرهای دریایی در این جزیره را افزایش داده است، گفت: در حال حاضر ۱۷ لندینگ کرافت در بنادر پل و لافت مستقر است که این تعداد برای ایام طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ به ۳۵ شناور افزایش می یابد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بندر شهیدحقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در مسیرهای دریایی قشم، هرمز و لارک فعالیت دارد و پر ترددترین بندر مسافری کشور است، گفت: آبان ماه امسال با شروع پیک مسافرت های دریایی، پیگیری و هماهنگی صورت گرفته از سوی فرمانداری جزیره ابوموسی و دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری برای نخستین بار خط مسافری بندر شهید حقانی به مقصد جزیره ابوموسی آغاز به کار کرده است.  

عباس نژاد افزود: فاصله بین بندر شهیدحقانی تا جزیره ابوموسی ۱۱۰ مایل دریایی است و به طور متوسط یک شناور مسافری در زمان پنج تا شش ساعت این مسیر را طی و به طور متوسط ۱۵۸ نفر مسافر را نیز جابه جا می کند.

وی با بیان اینکه در این بندر ۳۷ فروند شناور با ظرفیت ۳ هزارو ۹۸۷ شناور مسافربری وجود دارد، اظهار داشت: هم چنین ۵۰ فروند شناور با ظرفیت ۱۵ نفر در خور آذینی سیریک و ۶۱ قایق نیز به همین میزان ظرفیت در خور تیاب آماده جابجایی گردشگران و مسافران نوروزی است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در مورد بنادر غرب و ظرفیت های گردشگری دریایی این بنادر، گفت: درحال حاضر ۱۰ شناور مسافری با ظرفیت یک هزار و ۲۵۶ صندلی و ۱۶ لندینگ کرافت با ظرفیت ۶۵۲ خودرو در مسیر دریایی بنادر غرب وجود دارد که این تعداد در ایام نوروز افزایش می یابد.  

عباس نژاد با بیان اینکه این استان، مقصد ۹۵ درصد سفرهای دریایی در کشور است ادامه داد: ۷۰ فروند قایق تفریحی در ۱۰ اسکله گردشگری بنادر غرب به کار جابجایی مسافران و گردشگران مشغول هستند.   

به گفته وی در مسیرهای تردد دریایی استان ۳۲ شناور مسافری با ۳ هزار و ۳۱۲ صندلی از مسیر بندرعباس به قشم، هرمز، لارک و بالعکس، ۱۷ لندینگ کرافت با ظرفیت ۶۷۹ حمل خودرو در بندر پل به لافت و بالعکس، ۲ لندینگ کرافت با ظرفیت ۸۰ خودرو و یک شناور مسافری با ۶۵ صندلی در مسیر بندرآفتاب به کیش و بالعکس، شش لندینگ کرافت با ۲۹۹ خودرو و شش شناور مسافری با ظرفیت ۵۳۵ صندلی از چارک به کیش و بالعکس فعال هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: همه هماهنگی های لازم با ارگان های مرتبط با دریا انجام شده است و شماره تلفن ۱۵۵۰ برای هر گونه اضطرار دریایی را در نظر گرفته ایم و مردم می توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.