| کد خبر: 253563 |

توسعه گردشگری دریایی با ساخت مجموعه های‌ مارینا

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فراخوان جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی در فرصت های سرمایه گذاری ساخت و بهره برداری سه طرح بزرگ گردشگری دریایی این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فراخوان جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی در فرصت های سرمایه گذاری ساخت و بهره برداری سه طرح بزرگ گردشگری دریایی این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارکرد: استان هرمزگان با بیش از ۶۴ درصد ظرفیت حمل و نقلی دریایی جای پیشرفت زیادی دارد، در همین راستا برای توسعه بنادر نخل ناخدا، شهید حقانی و هرمز تفاهم نامه هایی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، نهم مهرماه امسال منعقد شد که تا چندسال آینده استان هرمزگان به عنوان قطب بزرگ گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد .

 وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به منظور مشارکت بخش خصوصی در فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد و توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی از طریق جذب سرمایه گذار با ارزیابی توان انجام کار نسبت به احداث مجتمع مسافری، گردشگری و تفریحی در بنادر نخل ناخدا، هرمز و محدوده ضلع غربی بندر شهید حقانی در قالب یک قرارداد BOT اقدام کرده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، توسعه زیربناهای بندرگاهی و سرعت بخشیدن به طرح های سرمایه گذاران را از اولویت های مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و بیان کرد: امروزه در صنعت گردشگری، ساخت مجموعه مارینا یکی از بهترین راهکارهای توسعه گردشگری دریایی به شمار می رود.

عباس نژاد گفت: یکی از این طرح های مهم سرمایه گذاری پروژه «نخل ناخدا» در ساحل شرقی بندرعباس در هفت فاز شامل سایت پشتیبانی و خدمات، تفریحات مارینا، بوستان فرهنگ بومیان، ایستگاه سر زندگی و نشات، گذر آرامش، ایستگاه خوش آمدگویی و اسکله تفریحی تعریف شده است. 

وی اضافه کرد: پروژه سرمایه گذاری دیگری نیز در بندر شهید حقانی در قالب شش ایستگاه شامل پارکینگ، فضاهای جمعی(امکانات ورزشی، کلاب دریایی و تفریحات متنوع)، رستوران ایرانی و دریایی، طراحی سه کافه، فروشگاه دریایی و کلینیک زیبایی طراحی شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به گفته عباس نژاد فراخوان بمنظور حضور متقاضیان و مشارکت بخش خصوصی در این پروژه های مهم ملی انجام و پس از ارزیابی شرکت های متقاضی توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان استانداری، اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی هرمزگان و همچنین طی شدن فرآیند قانونی، امور زیر بنایی این پروژه ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.