| کد خبر: 253553 |

آغاز پروژه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندر انزلی

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز پروژه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندر انزلی خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز پروژه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندر انزلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نیکوکار معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد پروژه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندر انزلی، اظهار کرد: در راستای افزایش سطح تعاملات شهر و بندر که از موضوعات مورد تاکید سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در بنادر تاریخی کشور بوده است، این پروژه با هدف باز زنده‌سازی این نماد شهری-بندری ارزشمند در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام مطالعات جامع فنی-مهندسی از سوی شرکت مشاور و تهیه نقشه‌های سازه‌های دریایی، معماری و تاسیسات برقی مورد نیاز و همچنین اکران عمومی و برگزاری مناقصه، عملیات اجرایی آن از تاریخ ۲۵ بهمن امسال با انجام تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار پروژه آغاز شد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مدت زمان تکمیل این پروژه، خاطرنشان کرد: مدت زمان در نظر گرفته شده جهت انجام این پروژه با توجه به ویژگی‌های خاص اجرایی و موقعیت مکانی طرح، ۱۲ ماه تخمین زده می شود.

نیکوکار با تشریح اقدامات در نظر گرفته شده برای این پروژه، تصریح کرد: لایروبی محدوده اسکله، اجرای یک گمانه ژئوتکنیکی به ارتفاع ۳۰ متر، برچیدن پوشش فلزی شمع‌ها و تیرهای رابط آنها، اجرای مجدد آنها به انضمام پر کردن فضای بین شمع‌های بتنی و پوشش فلزی جدید، اتصال شمع‌ها به عرشه و اجرای دال به ضخامت ۱۵ سانتی‌متر در زیر عرشه موجود با استفاده از بتن خود متراکم مسلح و کاشت میلگرد جهت اتصال عرشه جدید به عرشه موجود، برچیدن بتن روی یکی از راه پله‌های اسکله و احیای راه پله و سکو  و همچنین اجرای نازک‌کاری شامل کف‌سازی، نرده، رنگ‌آمیزی به همراه نورپردازی اسکله از جمله فعالیت‌های اجرایی این پروژه است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، وی اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی را یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های انسان‌ساخت با چشم‌اندازی بی‌نظیر به کانال کشتیرانی و بندر بیان کرد و گفت: امید است با اجرای این پروژه، گامی موثر در جهت ارتقای سطح تعاملات شهر و بندر، احیا، مرمت و نگهداری این اثر تاریخی در این شهر بندری زیبا برداشته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.