| کد خبر: 253216 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ارتقای ایمنی سفرهای دریایی مشارکت تمامی ارگان ها را می طلبد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی استان از آمادگی کامل بنادر این استان برای اجرای سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ارتقای ایمنی سفرهای دریایی مشارکت تمامی ارگان های درگیر در این طرح را می طلبد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی استان از آمادگی کامل بنادر این استان برای اجرای سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ارتقای ایمنی سفرهای دریایی مشارکت تمامی ارگان های درگیر در این طرح را می طلبد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان هرمزگان با محوریت سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز به منظور ارائه مطلوب خدمات و تامین ایمنی سفرهای دریایی از سال ۱۳۸۶ تاکنون به صورت سالانه تهیه و به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد و طی این مدت یک هزار و ۸۰۰ نفر شامل خدمه شناورها، بازرسان، برج های کنترل، مسوولان بنادر، پرسنل پشتیبانی و عملیاتی و شرکت های همکار آماده خدمات رسانی هستند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان با اشاره به فعال شدن ۸۶ شناور مسافری و لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی استان، گفت: از این تعداد ۳۷ شناور مسافری از مرکز استان (بندرعباس به قشم، هرمز، ابوموسی و برعکس) در قالب سه هزار و ۹۹۳ صندلی آماده مسافران نوروزی را جابه جا می کنند.

اهتمام شناورداران نسبت به ایمنی شناورها و جابجایی ایمن مسافران

عباس نژاد با بیان اینکه ایمنی سفرهای دریایی حرف اول را در گردشگری نوروزی می زند، گفت: خطوط کشتیرانی و شناورداران نسبت به ایمنی شناورهای خود به خصوص لندینگ کرافت ها در مسیر چارک به کیش و جابجایی ایمن مسافران اهتمام جدی داشته باشند.

وی خواستار نظارت بر ترددهای غیرمجاز توسط دریابانی و مراگز گردشگری به ویژه در سواحل از سوی شهرداری ها شد و بر آمادگی پایگاه های هلال و دانشگاه علوم پزشکی برای استقرار آمبولانس و اورژانس و پایگاه های هلال تاکید کرد.

ارتقای ایمنی مسیرهای دریایی با برگزاری ۴۱ هزار و ۸۵۲ نفر ساعت آموزش

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ارتقای ایمنی سفرهای دریایی مشارکت تمامی ارگان ها از جمله فرمانداری ها به ویژه در بنادر پُل و چارک را می طلبد، خاطرنشان کرد: تمام هدف ما در اجرای این طرح خدمت رسانی به موقع به گردشگران و مسافران نوروزی است.

عباس نژاد با اشاره به اجرای ۴۱ هزار و ۸۵۲ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۲، گفت: دوره آموزش مهمانداران، به روزرسانی خدمه شناورهای مسافری و بازآموزی ایمنی تیم های همیار ناجی از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای ایمنی مسیرهای دریایی عنوان کرد.

وی رعایت نکات ایمنی در شناورهای مسافربری، جلوگیری از تردد شناورهای غیرمجاز و فراهم کردن امکانات لازم امدادی و درمانی و گردشگری دریایی در طول سفر را لازمه یک سفر دریایی ایمن و خاطره انگیز دانست و اضافه کرد: در مجموع ۱۲ مسیر تردد مجاز برای اطمینان گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده که تمامی این مسیرها از قبل اطلاع رسانی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.