| کد خبر: 253161 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان :

اراضی ۳۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اعلام اینکه اراضی ۳۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است از آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اعلام اینکه اراضی ۳۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است از آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و روند پیشرفت پروژه ها، اعلام کرد: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که از این تعداد، ۸۰ هزار نفر حائز شرایط نخست و ۴۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی اراک تاکنون برای ۴۰ هزار متقاضی نهایی طرح نهضت ملی مسکن به استعداد ۳۰ هزار نفر زمین تهیه کرده و ۲۰ هزار پروژه نیز تعریف شده است. هم اکنون عملیات اجرایی پروژه های تعریف شده آغاز شده است.

میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی استان ۳۵ درصد است

انعامی میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی آغاز شده استان را ۳۵ درصد عنوان و تصریح کرد: بنا داریم تا تمامی افرادی که حائز شرایط شناخته شدند را پوشش بدهیم. با توجه به اینکه جلسات تامین زمین به شکل هفتگی در اداره کل راه و شهرسازی برگزار می شود در همکاری با کمک معاونت عمرانی استانداری و همراهی کمیسیون ماده ۵ استان برای تامین زمین تمامی تلاش خود را می کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن استان متفاوت بوده است، توضیح داد: هم اینک در ساوه یکهزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی قریب به ۷۰ درصد در حال ساخت است. در دلیجان نیز ۶۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است. در برخی از شهرها از جمله خمین و محلات که فاز دوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن دیرتر آغاز شده است هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۲۰ درصد را داریم.

تلاش برای اتمام واحدهای آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن تا پایان دولت سیزدهم

انعامی تصریح کرد: بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحدهای نهضت ملی را که آغاز می کنیم به اتمام برسانیم.

وی بر همراهی و مشارکت مردم برای اجرای به موقع طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: همکاری مردم در تامین آورده می تواند سبب تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بشود.

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی در ادامه افتتاح های طرح نهضت ملی مسکن را در دهه فجر امسال مورد اشاره قرار داد و افزود: در دهه فجر امسال ۲۸۶ واحد به بهره برداری رسید که ۱۱۰ واحد آن تعاونی ساز و ۱۷۶ واحد به شکل گروه های ساخت، افتتاح شد.

انعامی در خصوص انجام مطالعات فرونشست زمین برای طرح های نهضت ملی مسکن استان مرکزی اعلام کرد:  مطالعات فرونشست اراضی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارایه و مقرر شد تا مرکز مطالعات لازم را انجام و آیین نامه های اجرایی را ارایه بدهد. به عنوان نمونه اینکه در محاسبات، فرونشست چطور دیده شود که اینها هنوز ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه پدیده فرو نشست در استان مرکزی جدی است خواستار تسریع در ارایه آیین نامه های اجرایی از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شد.

به گفته وی دشت اراک ۱۷ سانتیمتر در سال و ساوه ۲۰ سانتیمتر در سال دچار فرو نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.