| کد خبر: 253065 |

با واردات اتوبوس های بازسازی شده اروپایی توسط شهرداری تهران مخالفیم

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: شهرداری تهران قبلا پیشنهاد داده بود که اتوبوس های بازسازی شده اروپایی خریداری و وارد کشور شود، اما پلیس راهور کاملا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کردیم که نباید اتوبوس هایی که هشت نه سال در اروپا چرخیده و از آن استفاده شده است، بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: شهرداری تهران قبلا پیشنهاد داده بود که اتوبوس های بازسازی شده اروپایی خریداری و وارد کشور شود، اما پلیس راهور کاملا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کردیم که نباید اتوبوس هایی که هشت نه سال در اروپا چرخیده و از آن استفاده شده است، بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، 25 دی ماه امسال بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران خبر داد که 162 دستگاه اتوبوس که پیش از آن از خودروسازان داخلی خریداری شده اند، در مرحله پلاک گذاری قرار دارند و بعد از طی این مرحله وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهند شد. در هفته های بعد از این مصاحبه نیز زاکانی و سایر مسئولان شهرداری، توضیح روشنی درباره این که چه زمانی پلاک گذاری این اتوبوس ها تمام خواهد شد و شهرداری می تواند از آنها استفاده کند، ارائه نکردند تا این که روز 25 بهمن، جلال بهرامی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از این خبر داد که در روز 22 بهمن، 200 اتوبوس داخلی با «پلاک موقت» وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شده اند. 

در همین راستا از سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا پرسیدیم که چه مشکلی در پلاک گذاری اتوبوس هایی که شهرداری تهران از تولیدکنندگان داخلی خریده بود، وجود داشت و چرا در پلاک گذاری این اتوبوس ها تاخیر ایجاد شد تا در نهایت شهرداری آنها را با «پلاک موقت» وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران کند؟ همچنین با توجه به صحبت هایی که اخیرا درباره واردات اتوبوس های دست دوم توسط برخی مدیران شهری پایتخت مطرح شده است، از رئیس پلیس راهور فراجا این پرسش را مطرح کردیم که در صورت وارد شدن چنین اتوبوس هایی به کشور، آیا پلاک گذاری آنها توسط پلیس انجام خواهد شد؟ 

چون شهرداری خرید اتوبوس ها را قطعی نکرده بود، با پلاک موقت وارد ناوگان اتوبوسرانی شدند 

سردار هادیان فر در پاسخ به این سوالات  گفت: مشکلی که در پلاک گذاری اتوبوس های خریداری شده توسط شهرداری تهران از خودروسازان داخلی وجود داشت و در نهایت باعث شد این اتوبوس ها با پلاک موقت وارد ناوگان اتوبوسران ی پایتخت شوند، این بود که این اتوبوس ها هنوز توسط شهرداری تهران به صورت قطعی خریداری نشده بود و به صورت امانی توسط شهرداری تهیه شده بودند و به همین دلیل، پلاک موقت برایشان صادر شد. 

وی درباره ماجرای واردات اتوبوس های دست دوم نیز توضیح داد: شهرداری تهران قبلا پیشنهاد داده بود که اتوبوس های بازسازی شده اروپایی خریداری و وارد کشور شود، اما پلیس راهور کاملا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کردیم که نباید اتوبوس هایی که هشت نه سال در اروپا چرخیده و از آن استفاده شده است، بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شود. البته اکنون دولت مشغول بررسی این پیشنهاد شهرداری است، اما تا امروز دستگاه اجرایی تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته و مجوزی برای واردات این اتوبوس ها به شهرداری تهران نداده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    ارتباط این موضوع به راهور چیه که دخالت کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟