| کد خبر: 252951 |

ترافیک پل فردیس خاطره می‌شود؟

دو پروژه ملی زیرگذر پل فردیس و متروی کرج در حوزه حمل و نقل دوشنبه هشتم اسفند با حضور وزیر کشور افتتاح می شود که نقش موثری در کاهش بار ترافیکی این استان دارد.

تین نیوز

دو پروژه ملی زیرگذر پل فردیس و متروی کرج در حوزه حمل و نقل دوشنبه هشتم اسفند با حضور وزیر کشور افتتاح می شود که نقش موثری در کاهش بار ترافیکی این استان دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه ۱۸ درصد ترافیک کشور در استان البرز است بار ترافیکی ۱۴ استان بردوش این استان سنگینی می کند. تقاطع پل فردیس یکی از نقاطی است که می توان شاهد مشکلات ناشی از این حجم ترافیک عبوری از استان البرز بود.

افتتاح پروژه ملی کنار گذر و زیرگذر فردیس نقش موثری در بهبود سفرهای برون شهری دارد. رانندگان هر روز شاهد ترافیک در آزاد راه تهران – کرج در محدوده پل فردیس هستند. این نقطه ترافیکی که به دلیل اتصال چندین مسیر مهم به وجود می آید نیاز به طراحی یکی از بزرگترین پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان البرز داشت.

پروژه زیرگذر و کنارگذر پل فردیس(آزادراه تهران- کرج- قزوین) به طول ۷۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با بهره برداری از آن تردد خودروهای سنگین به زیرگذر فردیس منتقل می شود و حجم قابل توجهی از ترافیک آزادراه کاهش می یابد.

مترو کرج هم یکی دیگر از پروژه هایی است که امروز کلید آن زده می شود. دو ایستگاه 45 متری گلشهر و چهارراه طالقانی در خط 2 به طول حدود ۵.۵ کیلومتر به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

رام قطار هفت واگنی است و سرخط مسافرگیری آن نیم ساعت یکبار است که به مروز زمان این مدت زمان کاهش می یابد.

علاوه بر این دو پروژه، ساختمان راهدارخانه مرکزی استان البرز نیز به مساحت ۱۲ هزار متر و زیربنای هفت هزار و ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.