| کد خبر: 252529 |

معاون وزیر راه وشهرسازی:

افتتاح 15 کیلومتر از راه های استان خوزستان تا پایان سالجاری

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 15 کیلومتر از بزرگراه های استان خوزستان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: استان خوزستان یکی از قطب های اقتصادی کشور در جنوب، نزدیک ترین مسیر ارتباطی خلیج فارس به مرکز کشور و محل تلاقی کریدور غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است و تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 15 کیلومتر از بزرگراه های استان خوزستان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: استان خوزستان یکی از قطب های اقتصادی کشور در جنوب، نزدیک ترین مسیر ارتباطی خلیج فارس به مرکز کشور و محل تلاقی کریدور غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است و تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در سفر دو روزه به استان خوزستان از افتتاح 15 کیلومتر از شریان های مهم استان خوزستان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: استان خوزستان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور از اهمیت جغرافیایی، صنعتی و ترانزیتی بالایی برخوردار است و قرار گرفتن آن در محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور، نشان دهنده اهمیت تکمیل و توسعه هرچه سریع ترراه های این استان به سمت مرکز و استان های ترانزیتی کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بخش هایی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان خوزستان اظهار داشت: 48 کیلومتر از کریدور غرب کشور در این استان قرار دارد که شامل کمربندی اندیمشک و کمربندی غرب اهواز است و با توجه به ترافیک سنگین عبوری از این منطقه، تکمیل شدن کمربندی ها برای ساماندهی ترافیک شهر اهواز حیاتی است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تکمیل هرچه سریع تر این پروژه ها به دنبال جذب سرمایه از محل ماده 56 و سایر روش های قانونی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای کمربندی غرب اهواز هستیم. همچنین مذاکرات برای جذب سرمایه گذار در کمربندی ماهشهر انجام شده است و در حال اجرایی شدن است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وضعیت راه های مواصلاتی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حدود 4 کیلومتر انتهایی این کریدور در استان باقی مانده است و به تازگی بخش هایی از محور آبادان- اروندکنار به کریدور افزوده شده است که از نظر ترانزیتی بسیار مهم است که امیدواریم تا سال آینده قسمت اعظمی از آن به بهره برداری برسد.
خادمی در این سفر از محور اهواز - ایذه - لردگان بازدید کرد و در این خصوص گفت: این محور به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ارتباطی جنوب به مرکز کشور و پایتخت از طریق استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان محسوب می شود و در بیشتر مواقع دارای ترافیک عبوری سنگین از بنادر استان خوزستان به سمت مرکز کشور است و تمام قطعات پیمان سپاری شده است
وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از اهواز تا باغملک تا سال آینده به صورت بزرگراه زیر عبور می رود و عملیات اجرایی باغملک تا ایذه نیز تا سال آینده تمام می شود. از ایذه تا لردگان با توجه به صعب العبور بودن مسیر و سنگین بودن عملیات اجرایی بخشی از اعتبار مورد نیاز از محل تهاتر نفت و سایر روش های قانونی جذب شده است که امیدواریم طی دو سال آینده طبق اولویت بندی زیر عبور قرار گیرد.
وی همچنین بزرگراه اهواز- رامهرمز- بهبهان را یکی دیگر از شریان های مهم ارتباطی استان های شرقی به خوزستان دانست و گفت: احداث باند دوم در30 کیلومتر این محور که ارتباط استان خوزستان را به استان های فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد باقیمانده است که با پیشرفت فیزیکی بالای 65 درصد در حال انجام است و متوسط سالانه 10 تا 15 کیلومتر آن آسفالت و زیر عبور قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین محور پاشنه زاگرش را مسیر ارتباطی شمال خوزستان به استان های مرکزی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: این محور یکی از مسیرهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری در منطقه محسوب می شود و در صورت تکمیل شدن محور الیگودرز به مسجد سلیمان موجب شکل گیری یک کریدور بزرگراهی جدید می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.