| کد خبر: 252380 |

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

پهلودهی اولین شناور در بندرگاه تازه تاسیس خمیر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از بارگیری محموله صادراتی حاوی ۱۸۰۰ تن سنگ گج از بندرگاه تازه تاسیس خمیر خبر داد و گفت: فرآیند پهلو دهی اولین شناور به شکل آزمایشی با رعایت تمامی الزامات ایمنی با موفقیت انجام شد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از بارگیری محموله صادراتی حاوی ۱۸۰۰ تن سنگ گج از بندرگاه تازه تاسیس خمیر خبر داد و گفت: فرآیند پهلو دهی اولین شناور به شکل آزمایشی با رعایت تمامی الزامات ایمنی با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به پهلو دهی آزمایشی اولین فروند شناور در ضلع شرقی بندرگاه جدید الاحداث خمیر گفت: این شناور بارج یدکش با ظرفیت دو هزار تن پس از انجام عملیات دریایی و رعایت تمامی الزامات ایمنی ۱۹ بهمن ماه در این بندرگاه پهلو دهی شد.

وی افزود: پس از انجام فرآیند اسنادی و بارگیری کالا مقرر شده شناور مذکور در سفر نخست خود ۱۸۰۰ تن سنگ گچ را ازمبدا این بندر به مقصد یکی از کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس حمل کند.

ارتقا سطح ایمنی  با انجام عملیات ساید اسکن سونارو هیدرو گرافی

عباس نژاد گفت: پیشتر نیز به منظور اطمینان از ایمن بودن مسیر دسترسی دریایی به بندرگاه بندرخمیر و افزایش دقت در انتخاب موقعیت استقرار علائم کمک ناوبری، عملیات سایداسکن سونار بستر دریا انجام شده بود .

وی انجام هیدرو گرافی کانال مجاور بندرگاه و احصاء اطلاعات هیدروگرافی مسیرهای جنوب غربی از خمیر تا منتهی الیه جنوب غربی جزیره قشم و مسیر شرقی از خمیر تا بندر پل را از دیگر اقدامات در جهت تامین ایمنی دریانوردی در این بندرگاه عنوان کرد.

نصب دومین رمپ فلزی در ضلع غربی بندرگاه خمیر درحال انجام است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به تحقق خواست مردم مبنی بر الحاق رمپ فلزی با هدف ایجاد بستر مناسب جهت پهلودهی شناورها با کاربری های دیگر نیز اشاره ای داشت و تصریح کرد: عملیات ساخت، به آب اندازی و انتقال  این  سازه فولادی به اتمام رسیده و عملیات نصب این رمپ فلزی در ضلع غربی بندرگاه در حال انجام است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شایان ذکر است؛ بندرگاه خمیر به عنوان یکی از طرح های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی قلمداد می شود که با هدف تسهیل تجارت، رونق صادرات و واردات، ارتقا راندمان اقتصادی و نیز رونق بخشی به اشتغال مردم بومی احداث شده و قرار است بزودی مورد بهره برداری رسمی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.