| کد خبر: 252074 |

با تصویب در شورای شهر تهران؛

تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه فعالیت شرکت‌ های حمل و نقل بار

اعضای شورای شهر لایحه بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار را به تصویب رساندند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر لایحه بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار را به تصویب رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز لایحه بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه قانون درآمد پایدار شهرداری ها در مجلس به تصویب رسیده و بر اساس ماده ۲ عناوین عوارض و ترتیب وصول به پیشنهاد شورای شهر تعیین می شود که ما آن را تصویب کردیم، گفت: بر اساس قانون از سال ۱۴۰۲ عوارض بر اساس عناوین جدید خواهد بود و ممکن است شهرداری ها در حوزه های مختلف پیشنهاداتی بدهند اما این به معنای تصویب نیست.

به گفته وی، این یک تکلیفی است که وزارت کشور مشخص کرده است و این خوب نیست که کسانی که چهار سال شهر را تعطیل کرده و کاری هم نکردند به دروغ مطالبی را بگویند و می بینیم افرادی که سال ۸۸ با یک دروغ کشور را به لبه پرتگاه برده و چهار سال با دروغ کار کردند؛ امروز هم با دروغ اجازه نمی دهند که مدیران کار کنند. این افراد با کمک نوچه و عوامل‌ شان کار می‌ کنند و ما نباید به آنها توجه کرده و وقت‌ مان را تلف کنیم.

علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه ها نیز با بیان اینکه امروز دو لایحه تعیین بهای صدور پروانه ناوگان باری و لایحه پروانه بهره برداری برای شرکت های باری به شورا آمده است، گفت: ۲۱۳ شرکت باربری در تهران داریم که برای ۱۰۳ شرکت پروانه صادر شده است و با اهرم های اجرایی و مباحث تشویقی همچون تخفیف طرح ترافیک و سهمیه سوخت آنها را تشویق به دریافت پروانه از شهرداری می کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت های باری چند سالی است که ملزم به دریافت صدور پروانه از شهرداری تهران شدند که شامل شرکت های بار دارو، مواد غذایی و حتی نخاله هستند، اظهار کرد: برای هر ناوگان باری پیشنهاد ما بر اساس مصوبه سال ۹۹ ارائه شده که برای صدور ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان و برای تمدید ۸۰۰۰ تومان است و برای پروانه خدمات برای صدور اولین بار پروانه برای شرکت ها عدد پنج میلیون و برای تمدید سالانه دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه چند سالی ساماندهی خودروهای حمل بار درون شهری به شهرداری داده شده است، گفت: پیشنهادی داده ایم که تمام شرکت های فاقد پروانه، نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند و همچنین برای شرکت در جلسات آموزشی برای رانندگان بار، به ازای هر دوره ۸۰ هزار تومان و برای صدور پروانه هر خودرو ۹۰ هزار تومان برای اولین بار و برای تمدید سالانه ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته باید رتبه بندی شرکت های حمل و نقل بار انجام شود که امیدواریم در سال آینده این مهم انجام شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران لایحه بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار را به تصویب رساندند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.