| کد خبر: 251914 |

اختصاص۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران سقف ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی را برای بودجه سال آینده شهرداری تهران تصویب کردند.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران سقف ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی را برای بودجه سال آینده شهرداری تهران تصویب کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  در این باره گفت:  باید از شهرداری تهران برای فرمت جدید ارائه بودجه در قالب یک کتاب تقدیر شود؛ پیشنهاد شهرداری تهران برای بودجه سال آینده رقمی بود که ۵۶ درصد نسبت به سال جاری رشد داشت.

بودجه ۱۴۰۲ برشی از برنامه چهارم مدیریت شهری خواهد بود

وی ادامه داد: نظرات سایر کمیسیون ها به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شد که در نهایت چند نکته برای بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران مد نظر قرار گرفت. از جمله آنچه که برای بودجه سال آینده مد نظر قرار گرفت این بود که بودجه ۱۴۰۲ برشی از برنامه چهارم مدیریت شهری خواهد بود و عملکرد ۹ ماهه شهرداری پس از بررسی کامل که شامل ردیف های درآمدی بود مورد توجه ویژه قرار گرفت.

آخوندی گفت: پیش بینی ها از سه ماهه آخر سال جاری بر اساس بررسی کمیسیون برنامه و بودجه و گزارش شهرداری این بود که بیش از پیش بینی شورا برای بودجه سال جاری محقق خواهد شد. در نهایت دو سناریو تقدیم کمیسیون تلفیق شد که یکی رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان برای بودجه بود و سناریو دیگر نیز رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان بود که در آن توجه ویژه ای به بحث حمل و نقل صورت گرفته بود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای بودجه سال آینده مانند سال جاری در بخش حمل و نقل بودجه ۳۳ درصدی را در نظر گرفته بود، گفت: با این رقم جهش قابل توجهی که مد نظر شورا بود رقم نمی خورد. لذا در نهایت برای تحقق مطالبات شورا در جهت توسعه حمل و نقل عمومی نهایتا کمیسیون تلفیق سقف ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را برای بودجه تنظیم و تصویب کرد.

به گفته آخوندی، در مصوبه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ رقم ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان برای بودجه به تصویب رسید. در لایحه پیشنهادی شهرداری برای بودجه ۱۴۰۲ رقم ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که نهایتا رقم ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران مصوب شد. لذا امروز باید اعضای شورای شهر تهران نسبت به این رقم به عنوان سقف بودجه سال آینده شهرداری تهران تصمیم گیری کند.

اختصاص۱۰ هزار میلیارد تومان جهت توسعه حمل و نقل عمومی

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: نیاز بود که برای سال آینده جهشی در حوزه حمل و نقل عمومی رخ دهد. قرار شد ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیدا کند و این افزایش در بودجه  سال آینده دیده شد.

بر اساس این گزارش،  اعضای شورا با اکثریت آرا با سقف ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای توسعه حمل و نقل عمومی بود، موافقت کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.