| کد خبر: 251237 |

جزییات برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: همزمان با افزایش ۲.۵ برابری تقاضای سفر هوایی، تعداد صندلی پرواز در یک سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند رسید.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: همزمان با افزایش ۲.۵ برابری تقاضای سفر هوایی، تعداد صندلی پرواز در یک سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل ونقل هوایی است.

هر سال تقاضای سفر هوایی در ماه های پایانی سال و شروع سال نو افزایش می یابد و کمبود صندلی پرواز نسبت به تقاضای سفر، بهانه ای برای گران فروشی بلیت هواپیما می شود.

در ۳ سال گذشته دوره انتظار خرید بلیت هواپیما تا ۳۰ روز افزایش پیدا کرده است و امکان پاسخگویی به تقاضای سفر هوایی به صورت روزانه و حتی هفتگی کاهش پیدا کرده است؛ آن گونه که اگر همین امشب تصمیم به انجام یک سفر زیارتی به مقصد مشهد مقدس داشته باشید امکان اینکه برای روز یا حتی هفته بعد بلیت پیدا کنید بسیار بعید است.

در همین راستا «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی امروز (دوشنبه) درباره برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی گفت: هم اکنون تعداد صندلی های پروازی تا ۴۰ درصد افزایش یافته و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند هواپیمای رسیده است.

وی  می گوید: «افزایش ناوگان» استراتژی دولت سیزدهم است و این مهم را از دو راه خرید هواپیمای دست دوم و اورهال هواپیماهای زمینگیر پیگیری می کند تا دو برابر و نیم شدن تقاضای سفر را پاسخ دهد.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای سال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است که دولت در نظر دارد تا برنامه اورهال مجدداً این پرنده ها را در دستور قرار دهد و وارد چرخه پروازی کند.

از این مسیر اخیراً سه فروند هواپیما بعد از چند سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شده است.

سازمان هواپیمایی طی ۲ سال گذشته اعلام کرده است که برای افزایش تعداد صندلی پرواز منتظر احیای برجام نمی ماند و افزایش ناوگان را از چند مسیر دیگر ادامه می دهد.

بر اساس بخشی از برنامه که مربوط به خرید ناوگان دست دوم می شود، در چند ماه اخیر چند فروند هواپیما با میانگین سنی ۱۹ سال وارد کشور شدند.

دولت برنامه خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    دولت باحذف اسقاط بزرگترن شکست رادر نوسازی حمل نقل جاده ای نحو سرمایه دار انجام داد حالا خدا به داد برنامه های هوای برسه که چه بلای میخواهد سرشون بیاره