| کد خبر: 250767 |

◄ شایعه ای به بزرگی غول دریای سرخ

با وجود این تکذیبیه اما همچنان شک و شبهاتی بین مردم در مورد ورود غول دریای سرخ وجود داشت تا این که روز 13 دی فرار سید و از دیروز تا امروز اتفاق خاصی رخ نداد و خیال مردم هم فعلا راحت شد.

تین نیوز

در چند سال اخیر و با راه اندازی شبکه های اجتماعی، انتشار خبرهای غیرواقعی و شایعات، به یکی از مشکلات این شبکه ها تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز ، در واقع می توان گفت فضای گسترده و امکان راحت اطلاع رسانی که به دنبال شکل گیری شبکه های اجتماعی به وجود آمده، این فرصت را برای افراد مختلف مهیا کرده که هر خبری حتی اگر در حد شنیده ها باشد را بدون تحقیق در مورد صحت و سقم آن،  در فضای مجازی منتشر کنند و در اختیار خیل عظیمی از کاربران قرار دهند.

مشکل اما آنجا آغاز می شود که برخی از این خبرها ممکن است تاثیرات مخربی بر سلامت روان مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی داشته و موجب ترس، اضطراب و انجام اقدامات عجولانه ای از سوی آنان شود که در نهایت پیامدهای آن گریبانگیر کل جامعه شود.

یکی از این خبرها، انتشار خبری مبنی  بر ورود غول دریای سرخ به ایران و وقوع بارندگی‌ های بسیار شدید و بی‌وقفه بود که هفته گذشته (چهارشنبه هفتم دی ماه) در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

در این خبر آمده بود که «یک سامانه بارشی موسوم به غول دریای سرخ عازم ایران است و روز ۱۳ دی به کشور می‌رسد و در پی آن، برخی استان‌ ها شاهد بارندگی تا ۳۰۰ میلی‌ متر خواهند بود و بارش‌ ها در  بعضی مناطق تا ۱۰ روز به طور پیوسته ادامه خواهد داشت.»

در این خبر همچنین اعلام شده بود که بر اثر فعال شدن غول خفته دریای سرخ، حدود ۲۰ استان از جمله «خوزستان و سیستان و بلوچستان در جنوب غرب و جنوب شرقی ایران تا استان‌ های شمالی، جنوبی، غربی و شرقی ایران غرق آب باران و سپیدی برف می‌ شوند.»

به گزارش تین نیوز، هنوز مدت زمان چندانی از انتشار این خبر نگذشته بود که سازمان هواشناسی کشور، خبر  ورود غول دریای سرخ به ایران را جعلی دانست.

در این تکذبیه آمده بود: به اطلاع هموطنان گرامی می رساند هشدار با عنوان «غول دریای سرخ هفته آینده به ایران می می آید» توسط سازمان هواشناسی کشور تکذیب می شود و هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی به نشانی IRIMO.IR و پیامک های ارسالی از شماره های معتبر هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اعلام خواهد شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، با وجود این تکذیبیه اما همچنان شک و شبهاتی بین مردم در مورد ورود غول دریای سرخ وجود داشت تا این که روز 13 دی فرار سید و از دیروز تا امروز اتفاق خاصی رخ نداد و خیال مردم هم فعلا راحت شد.

قابل ذکر است دریای سرخ خلیجی از اقیانوس هند است که بین شبه جزیره عربستان و شمال شرقی قاره آفریقا قرار دارد.

سامانه بارشی معروف به غول دریای سرخ معمولا ۳۰۰ میلیمتر بارندگی دارد که باعث آبگرفتگی معابر خواهد شد و در صورت ادامه داشتن و پیوسته می تواند به سیل منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یک مشت کارشناسان بیسواد احمق که نمیدونند فردا هوا چطور است ده روز قبل خبر بارندگی دادن،،بی لیاقتی هم حدی دارد چرا با این افراد برخورد نشده تا درس عبرت بقیه بشه،،چرا همش دروغ میگن انگار دروغ گفتن یک جمله ای شرعی شده که باید مسوولان هر روز بگن،

  • امیر 0 0

    خیلی دلت از فراگیر شدن اخبار ناراحته؟؟؟چرا هرچرتی که از مغزت ترشح میکنه با فضای مجازی ربط میدی؟؟؟
    این لینک خبرگزاری مثل خودت که این سامانه تایید کرده
    https://www.pishkhan.com/news/288731
    کم چرت بنویس

  • علیرضا 0 0

    خبر بروز بارانهای متناوب و بیدار شدن غول دریای سرخ توسط محمدرضا تجویدی در هشتم دی ماه درست بود . خاک بر سر سازمان هواشناسی