| کد خبر: 250528 |

دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه چیست؟

در حالی که چندی پیش حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در توییتر خود نوشت: پل شهید کلانتری نقش بسزایی درخشک شدن دریاچه ارومیه داشته ، یک کاربر شبکه های اجتماعی نوشت از همه عوامل مهمتر برداشت بیش از اندازه از منابع آبی است.

تین نیوز

در حالی که چندی پیش حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در توییتر خود نوشت:  پل شهید کلانتری نقش بسزایی درخشک شدن دریاچه ارومیه داشته یک کارشناس در شبکه های اجتماعی نوشت از همه عوامل مهمتر برداشت بیش از اندازه از منابع آبی است.

به گزارش تین نیوز ، این کاربر شبکه های اجتماعی گفت: پل شهید کلانتری یک عامل است، گرمای هوا عامل بعدی و از همه عوامل مهمتر؛ برداشت بیش از اندازه از منابع آبی است.

وی افزود: به برکت تکنولوژی، بالادستی ها آب را بر می دارند و چیزی به دریاچه نمی رسد. قبلا همه آب ها به پایین دست می آمد و بیشترش به دریاچه می ریخت. الان تقریبا آبی به پایین دست نمی آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران چندی پیش در توییتر خود نوشت: سازمان فضایی ایران با بررسی تصاویر ماهواره‌ ای اعلام می کند که پل شهید کلانتری نقش بسزایی درخشک شدن دریاچه ارومیه داشته است. میزان مصالح وارد شده به دریاچه برای احداث این میانگذر و برهم خوردن چرخه جریان های آبی در نیمه شمالی و جنوبی این دریاچه، یکی از عوامل تخریب اکوسیستم و خشک شدن آن است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.