| کد خبر: 250434 |

سوگواری کرمان در جاده مرگ

لزوم ایجاد جاده دوبانده در مسیر منتهی به آرامستان جدید کرمان و اشاره به تصادف مرگبار روز جمعه- ۲ دی- با پنج کشته از موضوعات مهم مطرح در هفتاد و ششمین نشست علنی شورای اسلامی این شهر در روز دوشنبه بود.

تین نیوز

لزوم ایجاد جاده دوبانده در مسیر منتهی به آرامستان جدید کرمان و اشاره به تصادف مرگبار روز جمعه- ۲ دی- با پنج کشته از موضوعات مهم مطرح در هفتاد و ششمین نشست علنی شورای اسلامی این شهر در روز دوشنبه بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یکی از مشکلات آرامستان شهر کرمان جاده دسترسی آن است؛ جاده ای که باریک است و رخ به رخ و از سال گذشته تاکنون سوانح مرگبار متعددی را تجربه کرده است.

تصادف دلخراش دوم دیماه جاری در جاده آرامستان شهر کرمان از موضوعاتی بود که منصور ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست به آن اشاره کرد و گفت: کارگروه شورای ترافیک استان چند بحث را مطرح کرده و در آن به شهرداری تاکید شده که در خصوص اصلاح نقاط پُر تصادف و حادثه خیزی که در سطح شهر است همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: بحث جاده آرامستان از دیگر مباحث مطرح در کمیسیون عمران و شهرسازی بود که متاسفانه هفته قبل تصادف دلخراشی در این مکان داشتیم؛ به نظر می رسد دوبانده شدن این جاده باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، البته در بحث اعتبارات برای دوبانده شدن مشکلاتی وجود دارد اما با همه این مشکلات دوبانده شدن جاده آرامستان در این کمیسیون مصوب شد.

این عضو شورا بیان کرد: در بحث بودجه نیز ردیفی باید اختصاص یابد تا کار دوبانده شدن جاده آرامستان انجام شود و شاهد حوادث ناگوار نباشیم؛به طور قطع این موضوع هزینه بالایی دارد و نیاز هست دوستان پیگیری کنند، استانداری نیز در این زمینه کمک کند زیرا انجام این کار با اعتبارات داخلی شهرداری مشکل است و باعث طولانی شدن کار می شود.

گره های ترافیکی شهر کرمان

در این نشست همچنین پیگیری ساخت ۲ تقاطع غیرهمسطح در ۲ نقطه پُرترافیک شهر کرمان از دیگر موضوعاتی بود که رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا بر آن تاکید کرد و گفت: درباره سه راهی شرف آباد(شهید زنگی آبادی) و سه راهی سیلو باید تاکید کنیم که تا پایان سال شهرداری پیگیر باشد و این ۲ موضوع به سرانجام برسد؛ باید بزودی شاهد باشیم عملیات اجرایی این ۲ تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر شروع شود و ۲ گره ترافیکی مهمی که در شهر کرمان داریم به سرانجام رسد.

افزایش نرخ تاکسی ها

موضوع نرخ تاکسی ها از دیگر موارد جلسه بود که ایرانمنش عضو شورا در ادامه ارائه گزارش از مصوبات کمیسیون عمران و شهرسازی به آن اشاره و بیان کرد: تعدادی از رانندگان متقاضی بودند کرایه شان افزایش پیدا کند و قرار شد شهرداری این موضوع را پیگیری کند؛ به نوعی با توجه به اینکه در انتهای سال قرار داریم شهرداری افزایش قیمت نرخ تاکسی ها برای سال آینده را بررسی کند و این موضوع از اول سال آینده تعیین تکلیف شود.

اقدامات شهرداری برای مراسم سومین سالگرد شهید سلیمانی

با توجه به نزدیک شدن به مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی حال و هوای شورای شهر کرمان نیز با موضوعات مربوط با برگزاری هر چه بهتر این مراسم عجین شده و در همین زمینه محمد رضا کمساری عضو شورا اظهارداشت: در خصوص برگزاری این مراسم کارها تقسیم شده و اسکان زائران برعهده کمیته مردمی سالگرد قرار دارد؛ روزانه ۱۰۰ هزار نفر اسکان در شهر کرمان با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، مدارس و مکان های موجود در سازمان ها برآورد شده است.

وی ادامه داد: اولین سالی است که به دلیل فروکش کردن محدودیت های کرونایی، حضور پرشکوه مردم را در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی خواهیم داشت.

این عضو شورا بیان کرد: شهرداری در فضای مربوط به گلزار شهدا و در موضوعاتی مثل ساماندهی این مکان، عملیات عمرانی، پاکسازی محدوده جنگل قائم، هرس کردن درخت ها و نظافت این مکان اقدامات گوناگون انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام سالگرد احتمالا یکی یا ۲ مورد از شهرداری های کشور در بحث حمل و نقل به کمک شهرداری کرمان بیایند، تاکید کرد: ون هایی نیز خریداری می شود تا به حمل و نقل سالمندان کمک کند.

پیگیری وضعیت ساختمان های ناایمن

۲ موضوع حقوقی در مورد تخلفات ارجاعی ۲ ساختمان تجاری شهر کرمان به کمیسیون ماده ۱۰۰ و پیگیری وضعیت ساختمان های ناایمن از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست شورا بود که محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان ضمن اعلام مصوبات این کمیسیون طی هفته گذشته به ۲موضوع بررسی شده در این کمیسیون اشاره و تاکید کرد: موضوع اول گزارش مسئول کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری درباره تخلفات متعدد ارجاعی در ساختمان های (مراکز تجاری) «صالح المهدی و الماس مال» بود که این مهم طی سال های گذشته مسکوت مانده است.

به گفته وی، هفته گذشته در کمیسیون مقرر شد به صورت هفتگی نسبت به پیشرفت این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش هفتگی نیز در کمیسیون حقوقی شورا ارائه شود.

امینی زاده ادامه داد: اینک این موضوع در مرحله کارشناسی است و اینکه میزان تخلفات به چه شکلی بوده بعد از رسیدگی و حصول نتیجه قطعا به اطلاع مردم خواهد رسید.

این عضو شورا گفت: موضوع دوم مطرح در کمیسیون حقوقی شورا نیز بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بود.

به گفته وی، مقرر شد دوستان حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری وظایف مختلف شهرداری را مشخص و میزان پیشرفت در هر حوزه را ارائه کنند تا جاهایی که پیشرفت اتفاق افتاده تشکر شود و جاهایی که عقب ماندگی است حتما با توجه به اینکه بحث ایمنی و سلامت و جان مردم در میان است توجه ویژه به این موضوع صورت گیرد.

نرخ گذاری پارکینگ های خصوصی در کرمان

نرخ گذاری پارکینگ های خصوصی در کرمان، احیای محورهای گردشگری تفریحی و برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام نیز از موضوعات دیگری بود که محمد امین شمسی عضو شورا آنها را مطرح کرد و افزود: درباره پارکینگ های سطح شهر قرار شد پیشنهادهایی برای ساماندهی پارکینگ ها مطرح شود.

وی ادامه داد: در خصوص نرخ ورودی پارکینگ ها در بعضی استان ها متولی قیمت گذاری شهرداری و شورای شهر است اما در کرمان اینگونه نیست و قرار شد درزمینه قیمت گذاری این پارکینگ ها جلسه ای با اصناف برگزار شود و اتحادی بین پارکینگ های عمومی و خصوصی در خصوص نرخ ها شکل گیرد.

این عضو شورا با اشاره به بحث احیای محورهای گردشگری تفریحی در بلوار ۲۲ بهمن، محور قلعه محمود و اقداماتی که شهرداری در محدوده گلزار شهدای شهر کرمان انجام می دهد، ادامه داد: فردا(سه شنبه) مراسم تشییع شهدای گمنام ساعت ۹ صبح از چهارراه سمیه (طهماسب آباد) آغاز خواهد شد و ساعت ۱۱ ظهر نیز در چهار نقطه سطح شهر کرمان مراسم تدفین این شهدا انجام می شود.

تبصره های بودجه امسال

به گزارش ایرنا در بخش دیگری از این نشست حسین چناریان عضو شورا به ارائه گزارشی از کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری پرداخت و افزود: در این کمیسیون ۲۰ نامه در هفته اخیر داشتیم؛ ۲ موضوع باقی ماند و درخواست شد جلسه فوق العاده برای این موارد در روز چهارشنبه برگزار شود که یکی از این موارد نحوه اجرا تبصره های بودجه ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه موضوع دوم مربوط به یک آیین نامه است که پارسال تصویب شد اظهارداشت: این آیین نامه درباره تقسیط است که از بهمن سال گذشته تکلیف این مصوبه نامشخص مانده و در هیات حل اختلاف ایراداتی بر آن وارد شده است.

سامانه شفافیت شورای شهر کرمان

امینی زاده در بخش دیگری از نشست شورا به مصوبه ای شدن سامانه شفافیت شورای شهر کرمان اشاره کرد و افزود: با این سامانه، مصوبات این شورا بعد از هر نشست به هیات تطبیق ارسال و از این جهت در امور مردم و شهرداری تسهیل می شود.

سایر مصوبات

بررسی تملک چند ملک مسیری، درخواست یکی از شهروندان دارای شرایط خاص برای تقسیط هزینه های پروانه، تصویب اختلاف متراژ املاک به میزان حداکثر ۲ مترمربع مشروط به اینکه منجر به کاهش قدرالسهم(سهم از تفکیک زمین) شهرداری نشود و خارج شدن ۹ اتوبوس بخش خصوصی از سیستم حمل و نقل عمومی پس از جایگزینی با اتوبوس های جدید از موضوعاتی بود که در این نشست شورا مصوب شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.