| کد خبر: 250090 |

تشکیل جلسه شورای شهر تهران برای آلودگی هوا؛ راه اندازی خطوط جدید مترو

عضو شورای شهر تهران به جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران اشاره کرد و گفت: در خصوص مباحث آلودگی هوا، توسعه خطوط جدید مترو، اورهال اتوبوس و ... صحبت های مطرح شد.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران به جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران اشاره کرد و گفت: در خصوص مباحث آلودگی هوا، توسعه خطوط جدید مترو، اورهال اتوبوس و ... صحبت های مطرح شد.

به گزارش تین نیوز ، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران  به جلسه هم‌اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران اشاره کرد و گفت:‌ این جلسه در حال برگزاری است.

شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل ترافیک و مدیران‌عامل حوزه حمل و نقل در جلسه امروز هم‌اندیشی شورا شرکت کردند و به بحث موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی پرداخته شد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران برنامه‌هایی برای توسعه حمل و نقل عمومی دارد شهرداری پول حدود 700 دستگاه اتوبوس را به دولت داده است و قرار است که وزارت کشور در یک بازه زمانی این اتوبوس‌ها را تحویل دهد. البته 150 اتوبوس تحویل گرفته شده و الباقی هم باید تحویل داده شود.

پیرهادی اضافه کرد: همچنین مطالعات 4 خط 8، 9، 10 و 11 مترو تکمیل شده است اما اولویت همچنان بر روی تکمیل خطوط قبلی است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد:‌ اورهال واگن‌ها همچنان در دستور کار است و برای خرید واگن‌های جدید هم برنامه‌ریزی شده است همچنین مقرر شد که بودجه خوبی هم برای سال آینده در حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود تا تردد شهروندان تسهیل شود.

به اعتقاد پیرهادی دولت باید تسهیلات ویژه‌ای به پایتخت به عنوان مرکز سیاسی اقتصادی بدهد و نگاه ویژه‌ای به کلانشهر تهران داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد:‌در صورتی که خودروسازان داخلی هم ظرفیت تأمین اتوبوس‌های لازم را ندارند دولت باید به شهرداری اجازه واردات خودرو را بدهد.

پیرهادی اضافه کرد: همچنین در خصوص موتورسیکلت‌های برقی هم مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و این موتورسیکلت‌ها به افرادی داده شود که با موتور کار می‌کنند و برای آنها هم تسهیلات ویژه  قرار داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.