| کد خبر: 249856 |

◄ ادامه عملیات اجرایى احداث پایانه آزادگان در 5 جبهه کارى

عملیات اجرایى پروژه احداث پایانه و پارکینگ آزادگان که مربوط به قطارهاى خط 3 شبکه مترو تهران مى‌شود، در 5 جبهه کارى ادامه داشته و تمهیدات لازم جهت سرعت گرفتن روند پیشرفت فیزیکى پایانه اندیشیده شده است.

تین نیوز

عملیات اجرایى پروژه احداث پایانه و پارکینگ آزادگان که مربوط به قطارهاى خط 3 شبکه مترو تهران مى شود، در 5 جبهه کارى ادامه داشته و تمهیدات لازم جهت سرعت گرفتن روند پیشرفت فیزیکى پایانه اندیشیده شده است.

 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومى و امور بین الملل شرکت راه آهن شهرى تهران و حومه (مترو)  آزاد اکبری مجرى خط 3 مترو با اعلام مطلب فوق افزود: پایانه آزادگان در جنب بزرگراه هاى آزادگان و آیت ا... سعیدى واقع شده که فاز نخست آن با 25 هکتار وسعت، امکان توقف 56 رام قطار را دارد. البته فاز توسعه اى پایانه مذکور، جهت تعمیر و نگهدارى قطارهاى خط 11 (که هنوز عملیات ساخت آن آغاز نشده است) در نظر گرفته شده که یک سازه زیرزمینى دو طبقه را شامل مى شود.

ادامه عملیات اجرایى احداث پایانه آزادگان در 5 جبهه کارى
ادامه عملیات اجرایى احداث پایانه آزادگان در 5 جبهه کارى

اکبرى در ادامه به برخى عملیات عمرانى در جبهه هاى فعال کارى پروژه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عملیات احداث سه راهى در بزرگراه آیت ا... سعیدى به اتمام رسیده و تونل زیرلاین کندرو این بزرگراه نیز در حال تکمیل شدن است. در حال حاضر بخش تونلى زیرمسیر خطوط راه آهن جمهورى اسلامى در مرحله آرماتوربندى و قالب بندى بوده و حفارى آن به پایان رسیده است. از طرفى مرحله ساخت دیوار پیرامونى پایانه و خاکبردارى در امتداد مسیر پایانه ادامه داشته و خاک هاى دپو شده و زباله هاى مدفون در محوطه شرقى اراضى پایانه، به مرور زمان از کارگاه پروژه خارج خواهد شد.

گفتنى است مسیر دسترسى به پایانه آزادگان از محدوده خیابان آیت ا... سعیدى (سه راه اسلامشهر) شروع شده و به صورت تونلى به محدوده اصلى پایانه راه پیدا مى کند. طول این تونل حدود 800 متر است که مراحل مختلف اجراى آن در حال پیگیرى مى باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.