| کد خبر: 249369 |

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

دولت سریع‌ تر درباره حریم راه آهن تصمیم‌ گیری کند

اعضای شورای شهر تهران بر لزوم تعیین تکلیف حریم راه‌آهن در برخی از محلات تهران تاکید کردند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران بر لزوم تعیین تکلیف حریم راه‌ آهن در برخی از محلات تهران تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز،  ناصر امانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدش از محله علی‌آباد شمالی و نازی‌ آباد شرقی اظهار کرد: عبور خط راه‌ آهن شرق کشور این محله را به دو بخش تقسیم کرده است و این در حالی است که در سه منطقه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ که خط راه‌ آهن از وسط محله می‌گذرد از آلودگی‌ های صوتی، زیست محیطی و ... ایجاد شده توسط راه آهن گلایه دارند.

وی با اشاره به گسترش حریم راه آهن به ۱۰۰ الی ۱۱۰ متر اظهار کرد: این افزایش حریم زندگی ساکنان اطراف خط راه آهن را تحت تاثیر قرار داده و آنها خواستار تعیین تکلیف حریم هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که خوشبختانه سرانه سبز این محلات بالاست و به دلیل ارز بالای معابر و استاندارد سازی خیابان‌ ها شاهد هستیم که نوسازی بافت فرسوده با سرعت ادامه دارد، گفت: البته نوسازی بافت فرسوده در همه سطح محلات به جز حریم راه آهن است.

امانی ادامه داد: مردم محله از خرابی تک پل مکانیزه این محله انتقاد دارند و در گزارشی که از سازمان زیباسازی دریافت کردم متوجه شدم که از ۴۸۰ مکانیزه هنوز ۱۰۰ دستگاه خرابی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر این مسئله حل شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که مردم خواستار حل مشکل ستون‌ های برق مزاحم هستند، تصریح کرد: مطالبه اصلی مردم حل مشکل حریم راه آهن است.

میثم مظفر نیز در واکنش به این گزارش گفت: در محله علی‌آباد هیچ بوستان محلی وجود ندارد و همچنین کلانتری در این محله نیست و باید حریم راه‌آهن مشخص شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این گزارش اظهار کرد: راه‌ آهن آنجا بوده و بعدا مردم در حریم آن خانه ساختند؛ اما باید بحث حریم راه آهن تعیین تکلیف شود که این مهم در هیئت دولت تعیین تکلیف خواهد شد و امید است هرچه سریع‌تر دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

 مهدی بابایی نیز با بیان این‌که بر اساس استانداردهای جهانی اگر مردم ۱۵ دقیقه پیاده روی کنند باید به فضای سبز برسند، گفت: سرانه فضای سبز در تهران ۱۶ متر است؛ اما بحث توزیع عادلانه سرانه فضای سبز مدنظر است که در مورد مناطق فاقد بوستان و یا مناطقی که سرانه فضای سبز آنها پایین است، باید فکری کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.