| کد خبر: 248763 |

◄ عدم برنامه ریزی شرکت های هواپیمایی؛ دلیل زمین گیری هواپیماها

بخش مهمی از دلیل زمین گیری هواپیماها در ایران، می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی و تدبیر کل گرایانه خود شرکت های هواپیمایی باشد.

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی معتقد است برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیماهای سالخورده و پیر کشور، باید ضمن به کار گیری کامل MIS و فنون آماری، داده های انجام تعمیرات را در وهله اول جمع آوری و آنها را بررسی و درک کرد.

به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: دیدگاه تفکیکی تعمیر و نگهداری هواپیما لازمه مقابله با هر بخش به وسیله ابزارها و روش‌ های خاص آن بخش است.

وی افزود: در کنار این دیدگاه تفکیکی نیازمند دیدگاه کل گرایانه (Holistic) نیز هستیم.

او در کانال تلگرامی خود تاکید کرد: برنامه ریزی درست ایستگاه های بیس در تعمیر و نگهداری لاین تاثیر زیادی در کاهش هزینه هواپیماها دارند.

معمارزاده عنوان کرد: تعمیر و نگهداری لاین، همچنین با انجام برخی از تسک های تعمیر و نگهداری بیس در سطح لاین، فرصتی برای پشتیبانی از نگهداری بیس را فراهم می نماید.

او گفت: تعمیر و نگهداری بیس، تأثیر گذارترین نوع نگهداری بر هزینه های کلی تعمیر و نگهداری در کشور ما با ناوگان فرسوده است. 

این کارشناس هوانوردی ادامه داد: با توجه به هزینه دلاری و نوسانات نرخ تسعیر آن در کشور، این بخش پتانسیل زیادی در کاهش هزینه های فنی شرکت های هواپیمایی ایران دارد. 

وی افزود: بخش مهمی از دلیل زمین گیری هواپیماها در ایران، می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی و تدبیر کل گرایانه خود شرکت های هواپیمایی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.