◄ عدم برنامه ریزی شرکت های هواپیمایی؛ دلیل زمین گیری هواپیماها
بخش مهمی از دلیل زمین گیری هواپیماها در ایران، می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی و تدبیر کل گرایانه خود شرکت های هواپیمایی باشد.
یک کارشناس هوانوردی معتقد است برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیماهای سالخورده و پیر کشور، باید ضمن به کار گیری کامل MIS و فنون آماری، داده های انجام تعمیرات را در وهله اول جمع آوری و آنها را بررسی و درک کرد.
به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: دیدگاه تفکیکی تعمیر و نگهداری هواپیما لازمه مقابله با هر بخش به وسیله ابزارها و روش های خاص آن بخش است.
وی افزود: در کنار این دیدگاه تفکیکی نیازمند دیدگاه کل گرایانه (Holistic) نیز هستیم.
او در کانال تلگرامی خود تاکید کرد: برنامه ریزی درست ایستگاه های بیس در تعمیر و نگهداری لاین تاثیر زیادی در کاهش هزینه هواپیماها دارند.
معمارزاده عنوان کرد: تعمیر و نگهداری لاین، همچنین با انجام برخی از تسک های تعمیر و نگهداری بیس در سطح لاین، فرصتی برای پشتیبانی از نگهداری بیس را فراهم می نماید.
او گفت: تعمیر و نگهداری بیس، تأثیر گذارترین نوع نگهداری بر هزینه های کلی تعمیر و نگهداری در کشور ما با ناوگان فرسوده است.
این کارشناس هوانوردی ادامه داد: با توجه به هزینه دلاری و نوسانات نرخ تسعیر آن در کشور، این بخش پتانسیل زیادی در کاهش هزینه های فنی شرکت های هواپیمایی ایران دارد.
وی افزود: بخش مهمی از دلیل زمین گیری هواپیماها در ایران، می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی و تدبیر کل گرایانه خود شرکت های هواپیمایی باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.