| کد خبر: 248320 |

راهداری زمستانه در بام ایران با ماشین آلات فرسوده

طبق پیش‌بینی های سازمان هواشناسی در کمتر از یکماه دیگر شاهد از سرگیری بارش باران و برف در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود، بنابراین از هم‌اکنون باید تجهیزات و امکانات راهداری در آمادگی کامل قرار بگیرند.

تین نیوز

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی در کمتر از یکماه دیگر شاهد از سرگیری بارش باران و برف در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود، بنابراین از هم اکنون باید تجهیزات و امکانات راهداری در آمادگی کامل قرار بگیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کوهستانی در کشور محسوب می شود، بنابراین امدادرسانی و انجام عملیات راهداری زمستانه در مناطق صعب العبور و گردنه های سخت گذر در این استان نیازمند ماشین آلات به روز و مجهز است، همچنین باتوجه به شرایط کوهستانی استان و بارش سنگین برف در برخی نقاط شاهد مستهلک شدن سریع ماشین آلات راهداری در این استان هستیم.

در سیلاب اخیر در چهارمحال و بختیاری بسیاری از ماشین آلات بکارگیری شده در این بحران دچار آسیب شدند و تعمیر این ماشین آلات نیازمند اعتبار ویژه است، زیرا با آغاز بارش های پاییزه و زمستانه دیگر فرصت چندانی برای نوسازی ناوگان و تعمیر این ماشین آلات وجود نخواهد داشت و امکان دارد که ارائه خدمت به شهروندان دچار مشکل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل استان با اشاره به فرسوده بودن ناوگان ماشین آلات راهداری، گفت: نوسازی ناوگان و اعتبار برای تعمیرات خودرو باید از مرکز مطالبه شود، وعده هایی برای اختصاص ماشین آلات راهداری به استان داده شده است.

فرسوده بودن ناوگان خودرویی راهداری در چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از چالش های راهداری زمستانه در استان و مناطق صعب العبور به ویژه گردنه های برفگیر است، خارج شدن هر خودرو از ناوگان به دلیل خرابی می تواند ارائه خدمت در زمان مسدود شدن محورهای مواصلاتی را با مشکل مواجه کند و قطعا جایگزین شدن خودروی دیگر در این شرایط زمان بر خواهد بود.

بسیاری از خودروهای راهداری در حوادث اخیر مانند سیل دچار آسیب شدند 

خسرو کیانی- سرپرست اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ناوگان خودرویی امدادی راهداری در این استان فرسوده است، اظهار کرد: همچنین کوهستانی بودن استان استهلاک این خودروها را نیز بالا می برد، بسیاری از این خودروها نیز در حوادث اخیر مانند سیل دچار آسیب شدند و خرید جدیدی نیز انجام نشده است.

وی افزود: برنامه فعلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تعمیر، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین آلات است، خوشبختانه تاکنون اجازه نداده ایم که مشکل حادی در این خصوص ایجاد شود، ظرفیت موجود در بین شهرستان ها تقسیم بندی و در نقاط مختلف مورد نیاز دپو شده است.

کیانی با تاکید بر اینکه باید ناوگان خودرویی و ماشین آلات راهداری چهارمحال و بختیاری به روز رسانی و تجهیز شود، عنوان کرد: باید تجهیزات روز خریداری شود تا در حوادثی که استان را تهدید می کند مورد استفاده قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه اعتباری در کشور به دهیاری ها، شهرداری ها و دستگاه های ذیربط از محل اعتبارات بحران برای نوسازی و تجهیز ناوگان خودرویی امدادی و راهداری قرار داده می شود، خاطرنشان کرد: باید از این اعتبارات به خوبی برای رفع مشکل استفاده شود.

وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اعتباری برای خرید ماشین آلات سنگین راهداری، اطفای حرق، امداد و نجات، خودروی آتش نشانی دارای نردبان بلند و آمبولانس کمک دار اختصاص پیدا کرده است.

کیانی در پایان یادآور شد: در فصل زمستان در اکثر نقاط چهارمحال و بختیاری درگیر بارش برف و باران و عملیات راهداری زمستانه هستیم، اما شدت بارش ها در شهرستان های جنوب و جنوب غرب استان وضعیت حادتری دارند.

۵۰ درصد ماشین آلات راهداری چهارمحال و بختیاری معیوب هستند

روح الله غلامی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از مجموع ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری زمستانه در استان ۵۰ درصد معیوب هستند، اظهار کرد: این ماشین آلات نیازمند تعمیرات اساسی و جزئی هستند.

وی افزود: ۷۰ اکیپ راهداری در ۴۲ راهدارخانه در چهارمحال و بختیاری برای راهداری زمستانه مستقر  و ۱۱ هزار تن شن و ۳۳۰۰ تن نمک خریداری شده است.

غلامی در خصوص نوسازی و تعمیر ناوگان راهداری چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۱۰۰ مورد تعمیرات جزئی و ۱۸ مورد تعمیرات اساسی با هزینه ۱۲ میلیارد تومان بر روی ناوگان راهداری استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری افزود: تجهیز و بازسازی چهار دستگاه ماشین آلات راهداری با هزینه چهار میلیارد تومان انجام شده است و هفت دستگاه دیگر با هزینه هشت میلیارد تومان بازسازی و تجهیز می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری چهار دستگاه ماشین آلات راهداری برای چهارمحال و بختیاری خریداری شده است، عنوان کرد: برای خرید این ماشین آلات ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

غلامی در پایان تاکید کرد: برای نوسازی، بازسازی و تجهیز کامل راهدارخانه های چهارمحال و بختیاری نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.