| کد خبر: 246219 |

نگرفتن قطار مترو از تهران بخاطر شخص خاصی نیست

استاندار قم با بیان اینکه نگرفتن قطار مترو از تهران بخاطر شخص خاصی نیست، گفت: در پروژه مترو قرار بود قطار از تهران گرفته شود؛ اما این امر از نظر فنی با مشکل مواجه شد و نهایتا مقرر شد تامین اعتبار لازم از طرف دولت انجام شود.

تین نیوز

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، ۳۱مرداد ماه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: با تلاش بی منت، وظیفه خود را نسبت به مردم انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما میراث دار مشکلاتی از گذشته بودیم، گفت: در این مدت گره‌هایی در کار و زندگی مردم وجود داشته است که بخشی از آن به واسطه سفر رئیس جمهور به قم و برخی به واسطه اختیارات استانی حل شده است.

شاهچراغی با اشاره به این که ۲۴۱ مصوبه در سفر استانی رئیس جمهور به قم وجود دارد، بیان کرد: مسائل اساسی مردم در سفر دولت به قم مطرح شد و قرار بر آن بود که ساز و کار نیازهای مردم در سفر دوم را جمع بندی کنیم.

وی در رابطه با فعالیت نهادهای مردمی اظهار کرد: باور داریم که کاری که انجام نمی‌دهیم به کمک و همیاری مردم است و دولت در بخش اشتغال و... از نیروهای مردمی استفاده‌ می‌کند.

استاندار قم با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مانند معتادین متجاهر بخش عمده‌ای توسط مردم انجام می‌شود، اضافه کرد: محدودیتی برای گروه‌های مردم نهاد قائل نیستیم اما میزان فعالیت به خود گروه‌ها وابسته است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم ۱۲۸ هزار نفر در مسکن ملی ثبت نام کردند و ۹۲ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند، گفت: طی یک‌ دهه گذشته شرایطی برای تامین مسکن در قم فراهم‌ نشده بود.

شاهچراغی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۴۸۰۰واحد در حال احداث داریم که بین ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که عمده آن‌ها در پردیسان است و بخشی نیز در بافت فرسوده است.

وی افزود: برای ۵۶۰ هکتاری نیز با همکاری شبانه روزی طرحی ارایه شد و دسترسی مردم به فضاهای مورد نیاز در نزدیک‌ترین فاصله پیش بینی شده است و از چند روز قبل گروه‌های پیمانکاری مستقر شده‌اند و عملیات اجرایی آن آغاز شده است که ۳۲ هزار واحد را در آن احداث می‌شود.

سنگ بنا پروژه فرودگاه قم درست گذاشته نشده بود

استاندار قم با اشاره به اینکه متاسفانه سنگ بنای پروژه فرودگاه قم از ابتدا درست گذاشته نشده است، گفت: در دوره قبلی پروژه فرودگاه قم وضعیت مشخصی نداشته است و وقتی به موضوع فرودگاه قم ورود پیدا کردیم دریایی از مسائلی که از قبل به جا مانده بود را شاهد بودیم و تلاش بر این شد که سازمان هواپیمایی کشوری در مورد لزوم احداث فرودگاه قم قانع شود.

وی با بیان اینکه این پروژه درخواست اکثریت مردم و مراجع قم است، عنوان کرد: خوشبختانه اکنون فرودگاه قم و منوریل در سیر برنامه تامین منابع در دولت قرار گرفته و مصوبات آن انجام شده است.

شاهچراغی با بیان اینکه نگرفتن قطار مترو از تهران بخاطر شخص خاصی نیست، تصریح کرد: در پروژه مترو قرار بود قطار از تهران گرفته شود؛ اما این امر از نظر فنی با مشکل مواجه شد و نهایتا مقرر شد تامین اعتبار لازم از طرف دولت انجام شود.

به دنبال رفع مشکلات فردوس هستیم

وی بیان کرد: این باور هستیم که ورزش ظرفیت بی نظیر برای نشاط اجتماعی دارد و در ورزش قهرمانی همه تلاش‌ها صورت گرفته است تا پروژه های ورزشی مثل ورزشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفره پردیسان با تامین اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری خاتمه یابد.

استاندار قم با اشاره به اینکه فردوس و شیمیدر متعلق به بخش خصوصی است، بیان کرد: برای حمایت از فردوس قم با صنایع مختلف رایزنی شده است و برای رفع مشکل شیمیدر نیز جلسه‌ای ما مدیرعامل این تیم برگزار شده است.

 در رابطه با پیاده روی اربعین گفت: ستاد اربعین در قم مردمی است و دولت کمک رسان به این ستاد است و از هشت شهریور به مدت ۲۵ روز فعالیت آن آغاز می‌شود و مساجد و حسینیه‌ها آماده شده‌اند و برخی از مردم نیز برای پذیرش در منازل اعلام آمادگی کردند.

شاهچراغی ادامه داد: یکی از مشکلات قم ریل متروکه بود که بخشی از مردم حاشیه ریل قطار که از قشر متوسط به پایین جامعه بودند نسبت به عدم جمع آوری آن گلایه داشتند همچنین این ریل متروکه معضلات اجتماعی نیز به همراه داشت که جمع آوری آن شروع شده و شهرداری نیز متولی آن است.

شاهچراغی در رابطه با کارخانه چادر مشکی قم اظهار کرد: اعتبارات این کارخانه اخذ شده که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تامین کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.