| کد خبر: 242490 |

◄ رئیسی: برای تولید 35 هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی کردیم

رئیس‌جمهور گفت: کمبود تولید برق در کشور داریم که قبل‌تر هم اعلام شده است. به همین خاطر برای تولید 35 هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی کردیم.

تین نیوز

به گزارش خبرگزاری تین‌نیوز از قزوین، سیدابراهیم رئیسی در بخش پایانی سفر خود به استان قزوین نشست خبری کوتاهی هم با خبرنگاران داشت و به سؤال 2 تن از خبرنگاران استان قزوین هم پاسخ داد.

رئیس جمهور در بخش پاسخ به خبرنگاران با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی اظهار داشت: قانون بودجه 1401 یک اقتضائاتی دارد که در یک نشست خبری وزیر اقتصاد و خود بنده برای مردم آن را تبیین خواهیم کرد. به ویژه در مورد دلالت‌های بودجه به آن بخش‌هایی که قیمت‌ها متفاوت شده و برای نمونه در حوزه ارز رقم آن از 4 هزار و 200 تومانی به نرخ نیمایی تبدیل می‌کند. 

رئیسی افزود: خب این تغییر قطعاً قیمت‌ها را متفاوت می‌کند؛ منتهی این موضوع رها نمی‌شود و با کنترل‌هایی که دولت انجام می‌دهد،‌ این تغییر در راستای اجرای قانون باید صورت می‌گیرد. یعنی اگر ارز 4200 تومانی بخواهد ای‌تی‌اس شود، لازمه‌اش این است که دولت نظارت‌های جدی بر قیمت‌ها و هم بر این تغییر نرخ ارز داشته باشد. چون این تغییری است که باید همواره مدیریت شود.

وی ادامه داد: در بودجه 1401 برای دولت تکالیفی تعیین شده که لازمه دنبال کردن این تکالیف این است که این موضوع مدیریت شود؛ تا هم قانون اجرا شده باشد، هم بر زندگی بر مردم سخت نیاید و هم مدیریت بازار بتواند صورت بگیرد. در چند روز آینده گزارش لازم را نسبت به وضعیت بودجه 1401 و اقداماتی که دولت برای اجرای قانون می‌خواهد انجام دهد را به اطلاع مردم می‌رسانیم. همچنین نوع مدیریتی که باید نسبت به وضعیت بازار انجام شود تا مردم عزیزمان گله‌مند نباشند.

رئیسی تصریح کرد: مسئله مدیریت بر بازار از دغدغه‌های نه روزانه بنده، بلکه از دغدغه‌های ساعت به ساعت و حتی دقیقه به دقیقه بنده است. هر شبی که به منزل می‌روم، تا پاسی از شب تلفن‌های من فقط در ارتباط با وضعیت قیمت‌هاست و اینکه نباید به نحوی شود که به مردم فشاری وارد شود و اذیت شوند.

وی یادآور شد: چون وعده ما با مردم این است که کارهایی که باید انجام شود را با مردم درمیان بگذاریم. یعنی غیاباً تصمیم نگیریم و بعد مردم در جریان قضیه‌ای قرار بگیرند که هیچ اطلاعی از آن نداشتند. به همین خاطر به وزرا تأکید کردیم که اطلاعات لازم را به مردم عزیزمان بدهند و ظرف چند روز آینده نحوه کار با مردم، بازار و فعالان اقتصادی در میان گذاشته شود که آنها هم در جریان قضیه باشند.

ریاست جمهوری درباره مشکلات تأمین برق در کشور اظهار داشت: تلاش کردیم از امکانات موجود فعلاً در کشور استفاده کنیم. کمبود تولید برق در کشور داریم که قبل‌تر هم اعلام شده است. به همین خاطر برای تولید 35 هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی کردیم.

رئیسی اضافه کرد: تقسیم‌بندی کردیم که چه میزان از این برق توسط بخش‌های صنعتی و چه مقداری از آن هم توسط نیروگاه‌های هسته‌ای و اتمی باید تولید شود. این تقسیم‌بندی صورت گرفته و وزیر نیرو هم یک‌وقتی آن را اعلام کردند.

وی ادامه داد: در واقع کمبودی از این جهت داریم؛ اما الآن وظیفه ما چیست؟ باید با مدیریت برق به نحوی عمل کنیم که خاموشی را نداشته باشیم. چون کمبود برق مسئله مردم است. کمبودها موجب شده بود که در زمستان بعضی از سال‌ها قطعی گاز و در تابستان قطعی برق داشته باشیم.

رئیسی یادآور شد: خداوند را شاکریم که در زمستان 1400 بر خلاف چند سال گذشته قطعی برق و گاز را نداشتیم. یک مقدار کمبود را از طریق کارخانجاتی که آنها در یک مدت خاصی متوقف کردیم، جبران شد و حداقل قطعی برق و گاز خانگی نداشتیم. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.