| کد خبر: 241103 |

◄ آخرین وضعیت ساخت بزرگراه و راه های اصلی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: امسال اعتبارات ساخت بزرگراه و راه اصلی در این استان نسبت به سال گذشته ۹۷ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

عطاءاله اکبری اظهارداشت: ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سالجاری تاکنون به ساخت بزرگراه و راه اصلی در استان تخصیص یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۷۹ میلیارد تومان رشد حدود ۹۷ درصدی را نشان می‌دهد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و بیش‌از ۴۰ کیلومتر راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره کل در دست ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بزرگراه‌ها را شاهرگ توسعه و پیشرفت هر منطقه دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در تخصص اعتبارات ۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا پایان اسفندماه جاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین عملیات ساخت ۲۷ کیلومتر باند دوم در محور زابل - زاهدان و ۱۵ کیلومتر باند دوم در محور زاهدان - میرجاوه نیز تا پایان سالجاری آغاز می‌شود.

اکبری با بیان اینکه هم‌اینک راحتترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه و نیز کشور افغانستان به آب‌های آزاد جهانی از طریق سیستان و بلوچستان و بندر چابهار است که این امر مزیت تجاری بسیار مطلوبی را برای این استان و کشورهای یادشده فراهم کرده است ادامه داد: این اداره به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت محورها، ایمنی سفر و کاهش تصادفات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه ساخت بزرگراه را به طور ویژه در دستور کار قرار داده است که نتیجه مطلوب آن در افزایش ۲ برابری اعتبارات راه‌ها در سالجاری قابل مشاهده است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه کمی و کیفی راه‌ها و بزرگراه‌ها در هر جامعه‌ای از ملزومات اصلی رفاه محسوب می‌شود از این‌رو این اداره کل برای ارتقای این مهم تلاش جهادی خود را معطوف کرده تا بتوانند میانگین راه‌ها و بزرگراه‌ها را به سطح مطلوب برسانند و از این جهت به پیشرفت همه جانبه استان کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.