| کد خبر: 238760 |

◄ ارتقای کیفیت خدمات در اتوبوسرانی؛ دغدغه شهرداری قم

شهردار قم با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای کیفیت خدمات در ناوگان اتوبوسرانی، این موضوع را از دغدغه‌های شهرداری دانست.

تین نیوز

شهردار قم با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای کیفیت خدمات در ناوگان اتوبوسرانی، این موضوع را از دغدغه‌های شهرداری دانست.

به گزارش تین نیوز، سید مرتضی سقائیان‌ نژاد در بیست و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه مجوز خرید خدمات بهره‌برداری ناوگان اتوبوس‌رانی اظهار داشت: بیش از هفت ماه است که ارتقای کیفیت در ناوگان اتوبوسرانی با نگاهی جدید و ویژه در مجموعه شهرداری دنبال شده و به یکی از دغدغه‌ های شهرداری تبدیل‌ شده و بررسی‌ های زیادی در این زمینه انجام‌ شده است.

وی ضمن تشکر از دقت نظر و اهتمام معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم به موضوع ارتقای خدمات ناوگان اتوبوسرانی افزود: موضوع مهم در این طرح توجه ویژه به رفتارها و مباحث فرهنگی در 2 بخش داخل شهرداری و در خارج از شهرداری است.

شهردار قم به نتیجه مطلوب رسیدن یک طرح خوب را نیازمند مجریان خوب دانست و بیان کرد: صحیح اجرا شدن این طرح یکی از دغدغه‌ های شخص بنده بوده و یکی دیگر از دغدغه‌ های ما تأمین اعتبار و تضمین فرآیندهای مالی برای اجرای این طرح است.

وی با تأکید بر درستی روش و مباحث پیش‌ بینی‌ شده عنوان کرد: باید اعتبارات مالی برای اجرای این طرح دیده شود تا بتوانیم طرح را به‌ خوبی اجرا کنیم و برای فرهنگ‌ سازی نیز مجموعه برنامه‌ هایی در قالب پویش «هوای همو داشته باشیم» برگزار می‌ شود تا بتوانیم در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان نیز مؤثر باشیم.

سقائیان‌ نژاد خاطرنشان کرد: باید در بخش تعمیرات و نگهداری ناوگان نیز دقت داشته باشیم، زیرا قیمت هر اتوبوس هم‌ اکنون بیش از ۶ میلیارد تومان بوده و در بودجه ۱۴۰۱ دولت نیز تعهدی در این زمینه مفروض نیست و همه بار بر دوش شهرداری افتاده است.

وی رعایت و در نظر گرفتن چهار نکته را اساسی و مهم خواند و یادآور شد: ابتدا نظارت و کنترل دقیق، سپس توجه به مسائل فرهنگی قم در مجموعه معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک و هم بین شهروندان، تعمیر و نگهداری و آخرین مورد عملی شدن تعهدات مالی اجرای طرح باید با دقت انجام شود.

شهردار قم، این طرح را در صورت موفقیت، طرحی پیشرو خواند که می‌ تواند به‌عنوان یکی از ابتکارات و خلاقیت‌های قم معرفی شود و بیان کرد: اگر این طرح به‌ درستی اجرا شود سرمایه اجتماعی بزرگی شکل‌ گرفته و آلودگی هوا و چالش‌ های زیست‌ محیطی کاهش پیدا می‌ کند و همچنین تحول بزرگی در مدیریت ناوگان اتوبوسرانی اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین به حفظ ابزارهای حاکمیتی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز به‌صورت شفاف در قرارداد مشخص شود تا فردا شهرداری دچار مشکلاتی نشود و بتواند ازنظر حاکمیتی نظارت کافی را بر سیستم داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شهرنیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.