| کد خبر: 238495 |

تولید قطعات واگن باری و مسافربری برای اولین بار در کشور

تلاش و کوشش ما بر این اصل قرار داده شده تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه منوبلوک کشور را به خودکفایی برسانیم.

تین نیوز

یک فعال حوزه ریلی کشور با اشاره به ایجاد زیرساخت برای تامین نیازهای ریلی برای بهبود راندمان کاری حمل و نقل گفت: تلاش و کوشش ما بر این اصل قرار داده شده که تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه منوبلوک کشور را به خودکفایی برسانیم.

به گزارش تین نیوز از نمایشگاه راه و شهرسازی، مسعود خجسته فرد، مدیرعامل شرکت اصفهان کفریز در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل اظهار داشت : کیفیت و کمیت اقدامات در حوزه حمل و نقل متغیر هایی دارد که به یکدیگر وابسته است، یکی از این موارد تامین ملزومات حرکتی است که با توجه به توان داخلی شرایط تامین آن با توجه به شرکت‌های دانش بنیان و داخلی  وجود دارد.

وی ادامه داد: سال ۹۷ شروع به تولید در حوزه بانداژ کردیم و در سال ۹۹ بعد از بررسی و مطالعه و تامین شرایط، تلاش جدی در حوزه منوبلوک را در دستور کار قرار دادیم و در ابتدای سال ۱۴۰۰ به مرحله تولید رسیدیم. هم اکنون توان تولید 10هزار منوبلوک در سال وجود دارد و در تلاش برای افزایش تولید تا ۱۲هزار قطعه هستیم. هدف‌گذاری نهایی ما، خودکفایی کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مدیرعامل شرکت اصفهان کفریز افزود: استانداردهایی که دریافت کرده‌ایم طبق متد روز اروپا است. این برتری می‌تواند شرایط را برای صادرات به حوزه اروپا هم ایجاد کند. با توجه به نسبت قیمتی که پیمایش هر منوبلوک وارداتی به تولید در داخل دارد، صرفه اقتصادی ایجاد نمی‌کند. اگر حمایت داخلی از تولیدات شرکت‌ها روزافزون باشد سرعت خودکفایی را دو صدچندان می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: موضوعی که در حوزه حمل و نقل اثرگذاری مطلوب دارد ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان و صنعتگران بوده و در کنار این مهم، به دور از ایجاد انحصار و فراهم کردن جذابیت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید، شرایط خودکفایی بیش از پیش محقق خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.