| کد خبر: 233366 |

◄ خط بطلان بر کرایه توافقی/کرایه ها باید مخارج ناوگان را جبران کند

مگر مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری کشور که در سال ۹۷ به تصویب رسید خط بطلانی بر کرایه توافقی نکشید؟!

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در پاسخ به دیدگاه افرادی که کرایه حمل کالا را توافقی و بر اساس عرضه و تقاضا می دانند، گفت: مگر مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری کشور که در سال  ۹۷ به تصویب رسید خط بطلانی بر کرایه توافقی نکشید؟!

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: مگر مصوبه ۲۰۹ راه را برای حمل و نقل جاده ای متناسب با جبران هزینه های تحمیلی ناوگان، ترسیم نکرد؟ مگر بنا نبود به صورت دوره ای مطابق با نوسان بازار و نرخ ارز ، نرخ کرایه های حمل کالا نیز بروز رسانی شود؟

این راننده کامیوندار عنوان کرد: مگر مخارج و هزینه های ناوگان که هر روز طبق نرخ ارز در بازار باید از سوی رانندگان و کامیونداران تامین شود، توافقی است؟!

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز او در شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: مگر امروز در بازار، وسایل مصرفی ناوگان و لوازم و اقلام اولیه ای که رانندگان باید در اختیار داشته باشند را می توان به صورت توافقی پیدا کرد؟!

بکرانی با تاکید بر این که برای مثال روغن موتور در عرض یک ماه ابتدا کمیاب شد و امروز در بازار به نرخ 2 برابر قیمت قبل به فروش می رسد، گفت: شرایط لاستیک هم همین طور است و دستمزد مکانیک و لوازم و قطعات نیز با قیمت هایی که ساعتی و ثانیه ای طبق نرخ ارز تغییر می کند برای تعمیر و نگهداری ناوگان پرداخت می شود.

این راننده کامیون افزود: اولین گزینه ای که رانندگان و کامیون داران برای خدمت رسانی به جامعه لازم دارند جبران هزینه هاست، دوم نظارت بر قوانین، سوم آماده سازی وحذف قوانین دست و پاگیری است که در زمان بارگیری از پایانه ها باید برای ناوگان در نظر گرفته شود و چهارم مبارزه با فساد و بی عدالتی در توزیع بار و کمیسیون های نجومی که مهمترین روش رسیدن به این هدف اجرای بخشنامه 1399.04.14 و حذف دلالان بار و برخورد جدی با اخذ انعام های نجومی است که از راننده‌ و کامیوندار در مراکز توزیع بار دریافت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.