| کد خبر: 224381 |

معاون عمرانی استان قزوین:

طرح احداث سایت جدید پسماند صنعتی قزوین اصلاح شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به حساس بودن موضوع احداث سایت جدید مدیریت پسماند صنعتی استان قزوین طرح ارائه‌ شده توسط اداره کل محیط زیست باید اصلاح شود.

تین نیوز

قزوین- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به حساس بودن موضوع احداث سایت جدید مدیریت پسماند صنعتی استان قزوین طرح ارائه‌ شده توسط اداره کل محیط زیست باید اصلاح شود. 

علی فرخزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه سایت پسماند صنعتی جزو صنایع آلاینده محیط زیست، طرح ارائه‌ شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای احداث سایت جدید مدیریت پسماند صنعتی استان قزوین باید اصلاح شود.

وی با اشاره به تولید سالانه 38 هزار تن پسماند صنعتی در استان قزوین افزود: با توجه به تولید این همه پسماند صنعتی سایت فعلی دفع پسماند صنعتی که مجموعه محمدآباد قزوین قرار گرفته، نمی‌تواند پاسخگوی دفع و امحای این حجم از پسماند باشد و بنابراین این موضوع باید در ساخت سایت جدید پسماند صنعتی در نظر گرفته شود.

رئیس کارگروه محیط زیست و هوای پاک استان با بیان اینکه موضوع مساحت و ابعاد زمین مورد تعیین ‌کننده‌ای در مورد انتخاب مکان نهایی احداث سایت یادشده نیست، ادامه داد: برای ساخت سایت پسماند صنعتی جدید محدودیتی در زمین نداریم و با توجه به موافقت سازمان منابع طبیعی هر چقدر زمین که نیاز باشد، ‌می‌توانیم به این سایت تخصیص دهیم.

فرخزاد یادآور شد:‌ البته وسعت زمین موضوع مهمی در انتخاب مکان احداث سایت پسماند صنعتی نیست چرا که می‌توانیم با به‌کارگیری دستگاه‌های پرس پسماند ورودی به سایت را فشرده کرده و حجم آن را برای قرارگیری در لندفیل 80 درصد کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: با این روش می‌توانیم میزان تاثیر آیتم مساحت را در تعیین مکان ساخت پسماند پایین بیاوریم چرا که در حال حاضر با اتکا به این آیتم عملاً موارد زیست‌محیطی دیگر در احداث سایت پسماند نادیده گرفته خواهد شد.

فرخزاد با تاکید بر اینکه هدف ما از ایجاد سایت پسماند صنعتی فقط دفع زباله‌های صنعتی نیست گفت: هدف ما از ایجاد این سایت امحای پسماندهای صنعتی غیرقابل بازیافت و فرآوری پسماندهای قابل بازیافت است که در این صورت هم مساحت زمین چندان تعیین‌کننده‌ای نبوده و لازم نیست که یک زمین بزرگ را به این سایت اختصاص دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.