| کد خبر: 218455 |

◄ رونمایی از چشم‌انداز برنامه جامع شهر اصفهان در روز اصفهان

شهردار اصفهان گفت: با پایان مرحله اول تدوین برنامه جامع شهر اصفهان، فراخوان انتخاب مشاور مرحله دوم اعلام شده و با طی این مراحل سند چشم‌انداز شهر اصفهان در اول آذرماه روز اصفهان، رونمایی می شود.

تین نیوز

شهردار اصفهان گفت: با پایان مرحله اول تدوین برنامه جامع شهر اصفهان، فراخوان انتخاب مشاور مرحله دوم اعلام شده و با طی این مراحل سند چشم‌انداز شهر اصفهان در اول آذرماه روز اصفهان، رونمایی می شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه برنامه جامع شهر اصفهان نخستین برنامه جامع کشور است که بعد از نزدیک به نیم قرن با رویکرد مشارکتی در حال تدوین است، اظهار کرد: گزارش تشخیص این برنامه با مشارکت نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان و نخبگان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف و از طریق برگزاری جلسات هم اندیشی با این گروه ها به پایان رسیده و در حال تدوین چشم‌انداز شهر اصفهان هستیم.   

وی ادامه داد: تهیه گزارش تشخیص، یکی از ورودی‌های اصلی (منابع اطلاعاتی) چشم‌انداز است. بررسی تاثیر کلان‌روندها بر آینده شهر اصفهان دیگر ورودی ( منبع اطلاعاتی) موثر است. به همین منظور در اولین قدم از تدوین چشم‌انداز، هفته گذشته رویدادی با عنوان "جهان‌نما" با حضور نخبگان برگزار و چشم‌انداز شهر، ترسیم شد.  

شهردار اصفهان تصریح کرد: در ادامه نیز رویداد "دورنما" با هدف آینده‌نگری اکتشافی برگزار خواهد شد؛ به این معنا که فهرستی از کلان‌روندهای جهانی، روندهای منطقه‌ای و روندهای شهری اصفهان در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، محیط زیست، فناوری و ... تهیه می شود. رویداد "دورنما"، تحت هدایت شورای راهبری برنامه جامع شهر اصفهان و شورای عالی برنامه‌ریزی شهرداری و با محوریت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری انجام می‌شود. مجری علمی این ابتکار، دانشگاه اصفهان با همراهی سایر دانشگاه‌های کلیدی شهر اصفهان است و سازمان مردم‌نهاد دیده بان شهر در زمینه شناسایی و ارتباط با نخبگان با دورنما همکاری می‌کند.  

شهردار اصفهان تصریح کرد: بعد از اجرای این مراحل، تدوین بیانیه چشم‌انداز تحت هدایت شورای راهبری برنامه جامع شهر اصفهان و توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری انجام می‌شود.    

وی گفت: شهروندانی که در فرآیند برنامه مشارکت داشته ‌باشند، عضو باشگاه شهر یاران خواهند بود و نقش‌آفرینی آن‌ها در تاریخ توسعه نصف جهان ماندگار خواهد شد. با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش خواهیم کرد سند چشم‌انداز شهر اصفهان در اول آذرماه همزمان با روز اصفهان، رونمایی شود.

نوروزی افزود: با پایان مرحله اول برنامه جامع، فراخوان انتخاب مشاور مرحله دوم در حال برگزاری است. برای تهیه برنامه‌ای در خور نصف جهان، شهرداری در صورت فراهم شدن شرایط همکاری، از هیچ کمک مالی و فنی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است، برنامه جامع شهر اصفهان برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در شهر اصفهان با رویکرد مشارکتی تدوین خواهد شد. به این معنا که در تدوین این برنامه، سهم‌داران (ذی‌نفعان و ذی‌ضرران)، یعنی همه افراد و گروه‌هایی که چه مثبت و چه منفی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از برنامه تاثیرپذیرفته یا بر آن تاثیر می‌گذارند، دخیل و سهیم خواهند بود.

در ساختار جدید تدوین برنامه جامع نهاد شورای راهبری شکل گرفته است. این شورا، نهاد مشورتی شورای شهر و شورای عالی شهرسازی و معماری، و مسئول هدایت و نظارت بر روند تهیه برنامه توسعه شهر- منطقه اصفهان است. این شورا واحد تخصصی نیست بلکه منافع همه گروه‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی مانند اصناف، دانشگاهیان، نخبگان علمی، اقتصادی و رسانه‌ها را در برنامه توسعه شهر نمایندگی می‌کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.