| کد خبر: 204546 |

◄ افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال به نوروز 99 موکول شد

در تاریخ سوم دی ماه «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان در یک نشست خبری با حذف عبارت «دهه فجر» در مورد تاریخ افتتاح این پروژه گفت: قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه افتتاح می‌شود.

تین نیوز

اواخر آذرماه بود که مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال از عبور آزمایشی خودروها در قطعه یک این آزادراه در اواخر دی‌ماه خبر داد که اکنون خبر می‌رسد وعده به اواسط یا اواخر بهمن موکول شده است.

به گزارش تین نیوز، 22 آذر ماه امسال خبری رسانه‌ها منتشر شد که طی آن «سعید شاهسواری» در خصوص زمان بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال، گفت:‌ تلاش می‌کنیم در اواخر دی ماه عبور آزمایشی در این آزادراه را داشته باشیم و طبق وعده مدیران در دهه فجر این قطعه به بهره‌برداری می‌رسد.

پس از آن و در تاریخ سوم دی ماه «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان در یک نشست خبری با حذف عبارت «دهه فجر» در مورد تاریخ افتتاح این پروژه گفت: قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها مشکلی در تامین تجهیزات شما و ایمنی آزادراه ایجاد نکرده است، ‌ گفت:‌ هیچ مشکلی در تامین تجهیزات آزادراه تهران- شمال نداریم و هم اکنون تقریباً همه کارهای آزادراه انجام شده و در حال انجام خط کشی، نصب نرده، روشنایی و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی هستیم.

تقریباً یک ماه پس از این اظهارات «فتاح» و در تاریخ اول بهمن ماه، «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در بازدیدی که از این پروژه داشت، به طور تلویحی زمان افتتاح این پروژه را اواخر بهمن اعلام کرد و گفت: آزادراه همت آماده بهره‌برداری است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده افتتاح شود.

نوبخت در این بازدید در جمع خبرنگاران، به هشت متر باقی مانده از تونل لاین جنوبی که ریزشی بوده اشاره کرد و گفت: به جز هشت متر تونل باقی مسیر تقریباً آماده است که انتظار داریم هشت متر باقی مانده طی یکی دو هفته آینده به اتمام برسد.

به گزارش تین نیوز، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: همه همت ما این است که آزادراه همت ظرف یک ماه آینده بهره‌برداری شود.

همزمان با این اظهارات نوبخت، «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به این‌که به طور قطع پیش از بهره‌برداری رسمی، این آزادراه چند روزی به صورت آزمایشی بازگشایی می‌شود، گفت: قرار بود در ۱۵ بهمن ماه عبور آزمایشی برای این آزادراه را فراهم کنیم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم، ولی به احتمال زیاد تا پایان این ماه زمان قطعی عبور آزمایشی این آزادراه مشخص می‌شود.

خادمی تأکید کرد: برای عبور آزمایشی باید تمامی اقدامات و کارهای لازم انجام شده باشد تا برای تردد ایمن مسافران مشکلی ایجاد نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که هم اکنون این قطعه از آزادراه در حال تمیزکاری، رنگ‌کاری و نصب تابلوها جهت تردد ایمن‌تر مسافران است، یادآور شد: بهره‌برداری آزمایشی این آزادراه نزدیک به زمان بهره‌برداری قطعی آن است.

در آخرین اظهارنظر که توسط وزیر راه و شهرسازی انجام گرفته، گفته شده که قطعه یک آزادراه تهران- شمال نزدیک ایام نوروز افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز، قطعه اول آزادراه تهران – شمال از اتوبان همت تا شهرستانک به طول ۳۲ کیلومتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.