| کد خبر: 202118 |

◄ ۲۰۰ هزار مسکن ارزان‌قیمت برای کارگران ساخته می‌شود

مراسم امضای تفاهم‌نامه در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

تین نیوز

مراسم امضای یادداشت تفاهم‌ در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ظرف سه سال آینده در راستای عقد این تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: این اقدام یک کار جدی و اساسی برای قشر ارزشمند و پرافتخار جامعه کارگری کشور است.

او در ادامه افزود: امیدوارم با همکاری تمام کسانی که می‌توانند تاثیرگذار باشد ظرف مدت یادشده بتوانیم این واحدها را تحویل بدهیم.

اسلامی با بیان اینکه ما در طرح ملی مسکن همه اقشار جامعه را هدف قرار داده‌ایم، تصریح کرد:  در این طرح به قول خودمان عمل کردیم و تا پایان آذرماه ثبت‌نام‌ها انجام گرفت و ۲۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۲۰ هزار نفر آن در بخش بافت فرسوده بود.

وی بیان کرد: نکته مهمی که در اقدام طرح ملی مسکن به آن توجه داشته‌ایم انتخاب اراضی بود که در منطقه، عمران و زیرساخت‌ها وجود داشته باشد تا مردمی که در آنجا ساکن می‌شوند دچار فقدان زیرساخت‌ها نباشند.

اسلامی با بیان اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی در راستای این تفاهم‌نامه از ظرفیت صندوق بازنشستگی، بانک مسکن و توسعه تعاون که سهمیه بانک‌ها در آن تعریف شده بهره خواهد برد، گفت: رعایت استانداردها و رعایت الزامات فنی در ساخت و ساز مورد توجه ما خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ساخت سالانه ۲۰۰ هزار مسکن در روستاها را در دستور کار دانست و افزود: امیدوارم شاهد روزهایی باشیم که مسکن از سوداگری خارج شود.

او در خصوص شرایط ثبت نام کارگران فصلی در این طرح توضیح داد: کارگران فصلی هم به مانند سایر کارگران می‌توانند مشمول ثبت نام و دریافت این واحدهای مسکونی باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. دولت میوه فروش، دولت گندم فروش، دولت لاستیک فروش، دولت بنزین فروش ، دولت خودرو فروش، دولت فولاد فروش ، دولت سیم کارت فروش، . . . . و حالا دولت معمار و بنا و خانه فروش