| کد خبر: 157563 |

کشاورزیان در نشست خبری:

◄ سازمان راهداری سهمی از افزایش قیمت بنزین ندارد

معاون وزیر راه‌وشهرسازی درخصوص سهم سازمان راهداری از افزایش احتمالی قیمت بنزین به 1500تومان گفت: تا این لحظه سهمی از این افزایش قیمت نداریم اما دولت می‌تواند درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت را با اولویت صرف حمل‌ونقل عمومی نماید.

تین نیوز

معاون وزیر راه‌وشهرسازی درخصوص سهم سازمان راهداری از افزایش احتمالی قیمت بنزین به 1500تومان گفت: تا این لحظه سهمی از این افزایش قیمت نداریم؛ اما دولت می‌تواند درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت را با اولویت صرف حمل‌ونقل عمومی کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نشست خبری داود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عصر امروز در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته برگزار شد. کشاورزیان در ابتدای نشست درخصوص تغییر ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای از سنتی به مدرن گفت: ما در بخش حمل‌ونقل مسافر به الگوی قابل قبولی رسیده‌ایم و توانسته‌ایم از روش‌های سنتی و قدیمی فاصله بگیریم.

وی طرح شبکه سیر همنام (برندسازی در حمل‌ونقل مسافر) را یکی از این روش‌ها دانست و گفت: بیش از 1700 شرکت حمل‌ونقلی وجود دارد که هر یک با شخصیت مستقل حقوقی فعالیت می‌کنند که تعدد این شرکت‌ها امکان ارزیابی را از ما سلب می‌کند.

کشاورزیان افزود: در طرح شبکه سیر همنام تلاش می‌کنیم که این تعداد شرکت به چند شرکت بزرگ تبدیل شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی به نقش حمل‌ونقل کالا اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه به الگوی جدیدی نرسیدیم که بتوانیم ادعای مدرن بودن داشته باشیم، گفت: البته وجود بازارگاه‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌ها که در زمینه حمل‌ونقل مسافر فعال شدند، می‌تواند تحولاتی را در بخش حمل‌ونقل ایجاد کند.

کشاورزیان خبر داد که طی تماس تلفنی با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقلی از آنها خواسته‌اند که در این زمینه پیش‌قدم باشند و با بازارگاه‌های اینترنتی همکاری کنند. تنها مقاومت از طرف کسانی است که با نصب سامانه سپهتن در ناوگان عمومی مخالف هستند و معتقدند که سپهتن به حریم خصوصی آنها تعدی می‌کند.

کشاورزیان ادامه داد: از آن‌جایی که یک راننده 30مسافر را با خود حمل می‌کند حریم خصوصی وجود ندارد که ادعای تعدی به آن قبول شود.

او در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که افزایش روزافزون تولید خودرو و نرخ سود ارزان موجب استقبال از حمل‌ونقل شخصی شده است، گفت: 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته پلاک شده است و سفرهای خانوادگی شخصی در طول سال افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که تاکید ما درخصوص کاهش سفرهای کاری با وسیله نقلیه شخصی است و ما گله‌ای از افزایش سفرهای خانوادگی با خودروهای شخصی نداریم.

وی ادامه داد: روزانه 500هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شود و از تهران خارج می‌شود. اینها همه با خودروی شخصی به تهران می‌آیند، در حالی‌که اگر این ضعف بزرگ را در حمل‌ونقل عمومی نداشتیم از خودروی شخصی استفاده نمی‌کردند.

رییس سازمان راهداری با بیان اینکه در این شرایط راه‌حل ما تنها افزایش قیمت سوخت نیست، گفت تا زمانی که حمل‌ونقل عمومی مناسب نشود، مطمئن هستیم که مردم در تهران ناچاراً از خودروی شخصی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد که لازم است با افزایش قیمت سوخت درآمد آن با اولویت، صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی شود.

کشاورزیان در ادامه درخصوص شکایت رانندگان و کامیون‌داران از دریافت حق کمیسیون 50درصدی به جای 12درصدی از سوی برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی گفت: چنین چیزی از اساس دروغ است. شرکت‌های حمل‌ونقلی موظف هستند 8 تا 10 درصد برای خود و 4درصد عوارض جابه‌جایی کالا که مربوط به سازمان راهداری است را از بارنامه کم و باقی را به راننده پرداخت کنند. با این حال اگر تخلفی صورت گرفته رانندگان می‌توانند به کمیسیون ماده 12 شکایت کنند.

معاون وزیر راه همچنین درخصوص تاثیر افزایش نرخ گازوئیل بر کرایه حمل‌ونقل کالا گفت: گازوئیل 400 تومانی نسبت به تورم تاثیر زیادی برنرخ کالا ندارد.

وی همچنین درخصوص سهم سازمان راهداری از افزایش قیمت بنزین گفت: تا این لحظه سازمان راهداری از افزایش احتمالی قیمت بنزین هیچ سهمی ندارد.

وی همچنین درخصوص تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی و نتایج بررسی کمیسین ماده 12 دراین‌باره گفت: بعد از وقوع این تصادف، پرونده شرکت تعاونی در کمیسیون ماده 12 مطرح و بعد از آن شرکت برای مدت یک ماه تعلیق شد و حکم اجرا شده است. البته این شرکت، شرکت معتبری بود و در عین حال راننده نیز راننده‌ای خوش‌نام و با سابقه بود و چیزی که باعث مرگ‌ومیر و افزایش تلفات در این حادثه شد، نبستن کمربند ایمنی بود. به گفته کشاورزیان اگر راننده، کمک‌راننده، مربیان و دانش‌آموزان کمربند ایمنی خود را بسته بودند، تعداد تلفات کاهش می‌یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.