| کد خبر: 149475 |

با نظارت سه مدیر کل استانی؛

جاده احداثی در تالاب استیل شهرستان آستارا تخریب شد

عملیات تخریب جاده احداثی در تالاب استیل شهرستان آستارا با حضور مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای استان گیلان آغاز شد.

تین نیوز

عملیات تخریب جاده احداثی در تالاب استیل شهرستان آستارا با حضور مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای استان گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عملیات تخریب جاده احداثی در تالاب استیل شهرستان مرزی آستارا صبح چهارشنبه با حضور مدیران کل محیط زیست، آب منطقه ای و منابع طبیعی استان گیلان و همچنین شهردار و فرماندار آستارا با استفاده از لودر و کمپرسی های شهرداری آستارا آغاز شد.

فرماندار شهرستان آستارا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست تالاب استیل آستارا، جاده احداثی در داخل این تالاب که از سال 1362در آن ایجاد شده بود، با حضور و نظارت مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای گیلان در شهرستان آستارا تخریب شد.

یونس رنجکش افزود: این تخریب در کنار بررسی وضعیت طرح های عمرانی و گردشگری تالاب استیل با حضور سه مدیرکل استانی آغاز شده و هدف اصلی برنامه ریزی های اساسی برای توسعه شهرستان در راستای بهره برداری صحیح از ظرفیت های طبیعی آستارا است.

وی با بیان اینکه برای توسعه امکانات گردشگری، طرح زیبا سازی محیط اطراف استیل یکی از اولویت ها است، گفت: طرح زیبا سازی محیط اطراف تالاب استیل آستارا بر رعایت ضوابط زیست محیطی تالاب توسط شهرداری آستارا اجرایی می شود.

فرماندار آستارا تصریح کرد: در این طرح شهرداری آستارا با ارائه طرحی که مورد تایید مراجع ذیربط قرار می گیرد، نسبت به ایجاد فضای محیطی مناسب در حاشیه تالاب استیل آستارا اقدام می کند.

رنجکش ادامه داد: یکی از الزامات اجرای این طرح برداشت جاده احداثی در گذشته در داخل تالاب استیل بود که آغاز آن براساس ضوابط و زیر نظر محیط زیست انجام شده است .

تالاب استیل عباس آباد شهرستان مرزی آستارا با 138 هکتار مساحت در هفت کیلومتری این شهر بین جاده آستارا- تالش قرار دارد. این تالاب در طول زمستان هر سال پذیرای هزاران پرنده مهاجر از سرزمین های قطبی و سیبری بوده و به دلیل وجود توسکاهای شناور، به تالاب درختان شناور معروف است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.