| کد خبر: 144948 |

تین نیوز گزارش می دهد:

◄ تالارهای اطراف شهر ایمنی جاده‌ها را کاهش داده است

یشترین تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرهاست. فاصله‌های که روزبه‌روز خطرناک‌تر می‌شود. وجود تالارها و مراکز تفریحی در حاشیه جاده‌هاو بزرگراه ها ، ایمنی آنها را کاهش داده است.

تین نیوز

 امروزه مراکز خدمات رفاهی در جاده‌ها از امکانات مناسبی نسبت به سال های گذشته برخوردارند. این امکانات از پمپ‌بنزین تا خدمات رفاهی دیگر مورد رضایت مسافران  جاده ای است. در حال حاضر حداقل فاصله‌ای که یک مجتمع خدمات رفاهی با شهرها دارد 30 کیلومتر است. با توجه به گسترش شهرها و بزرگ شدن آن‌ها و افزایش تردد وسایل نقلیه‌ای که برای تفریح و گشت‌وگذار و شرکت در جشن‌ها و مراسم‌های شبانه‌ای که در تالارهای اطراف شهرها  برگزار می‌شود امکان بروز تصادفات و سوانح رانندگی بالا می رود. 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تین نیوز، «فروغ فاریابی» کارشناس ارشد حوزه حمل‌ونقل معتقد است بیش‌ترین تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرهاست. فاصله‌ای که روزبه‌روز خطرناک‌تر می‌شود و وجود تالارها و مراکز تفریحی در حاشیه جاده‌هاو بزرگراه‌ها ، ایمنی آن‌ها را کاهش داده است.

«فروغ فاریابی» کارشناس حمل‌ونقل  می‌گوید: در بررسی تصادفات همواره اعلام می‌شود که بیش‌ترین تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن‌ها در 30 کیلومتری حومه شهرها رخ می‌دهد.این در حالی است که به دلیل دسترسی‌ها و کاربری‌های زیاد، تداخل انواع ترافیک و...از سوی دیگر بعضاً در عمق جاده‌ها و به دلیل خستگی حاصل از رانندگی ممتد خدماتی به کاربران ارائه نمی‌شود.

وی بیان می‌کند: بهتر است که خدمات این چنینی در عمق جاده‌ها ایجاد شود تا هم به صورت واقعی خدمات به مسافران و کاربران جاده‌ای ارائه شود و هم از سوءاستفاده افراد سودجویی که با امید نزدیک شدن این مراکز به حریم شهری اقدام به دریافت مجوز و احداث تالار و رستوران می‌کنند؛ جلوگیری شود.

این کارشناس در ادامه اضافه می‌کند: حال چه باید کرد؟ الویت ها کدم‌اند و این دو وظیفه مهم یک‌نهاد چگونه باید در کنار هم و همسو با یکدیگر مدیریت شوند؟ به نظر می‌رسد با توجه به اولویت ایمنی در سازمان راهداری بایستی ضوابط سخت‌گیرانه‌تری برای ایجاد کاربری‌های حاشیه‌ای تعریف شود. بامطالعه الگوی کشورهای موفق در ایمنی نیز می‌توان به ایده‌هایی جهت ساماندهی بهتر دست‌یافت. به‌گونه‌ای که توازن منطقی بین الویت های ایمنی و سرمایه‌گذاری برقرار شود.

.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.