| کد خبر: 144907 |

قوامی پس از قرائت گزارش حادثه پلاسکو؛

لزوم توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم برای مقابله با حوادث

نماینده مردم اسفراین در مجلس بر لزوم توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم برای مقابله با حوادث تأکید کرد و گفت: پیشنهادات کمیسیون عمران در گزارش باید آسیب‌شناسی و مطالعه شود.

تین نیوز

نماینده مردم اسفراین در مجلس بر لزوم توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم برای مقابله با حوادث تأکید کرد و گفت: پیشنهادات کمیسیون عمران در گزارش باید آسیب‌شناسی و مطالعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی قوامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون عمران در خصوص آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو با بیان اینکه یکصد ساختمان دیگر در تهران مانند پلاسکو وجود دارد، گفت: در این گزارش اقدامات پیشگیرانه راجع به این ساختمان‌ها ارائه نشده این در حالی است که در صورت وقوع حوادث خسارات جانی و مالی زیادی را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، افزود: ایران کشوری حادثه‌خیز است و زیرساخت‌ها برای مقابله با حوادث باید فراهم شود، متأسفانه ضعف ساختاری و تولید در این رابطه وجود داشته و انتظار می‌رفت در گزارش به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه برای یک بار که شده باید پست های سیاسی را از پست‌های تخصصی جدا کنیم، تصریح کرد: حرکت‌های افقی و عمودی باید در کشور بر مبنای تجربه،دانش، شایستگی و کارآمدی باشد؛ متأسفانه تمامی پست‌ها در کشور سیاسی تلقی می‌شود و کسی نمی‌تواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد.

آتش‌نشانان قربانی بی مسئولیتی مدیریت شهری و مدیریت ناکارآمد بحران شدند

نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه 16 تن از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو جان خود را از دست داده و عنوان شهید به آنها داده شد، گفت: باید از آنها به عنوان قهرمان ملی هم یاد می شد؛ آتش‌نشانان قربانی بی مسئولیتی مدیریت شهری و مدیریت ناکارآمد بحران شدند و در این حادثه کمبود امکانات برای مقابله و مواجهه با بحران، عدم اقدامات پیشگیرانه به وضوح دیده می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا چه زمان باید تجربه‌های تلخی در کشور مانند پلاسکو تکرار شود، ادامه داد: پیشنهادات کمیسیون عمران مجلس باید در گزارش آسیب‌ شناسی و مطالعه شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.