| کد خبر: 131467 |

اهداف شرکت فرودگاه ها در سال ۹۶؛

ثروت‌آفرینی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبری

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در روز جهانی مخابرات و اطلاعات هوانوردی و روابط‌عمومی در جمع کارکنان این حوزه‌ها حاضر شد و گفت: ثروت‌آفرینی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبری برای تولید اشتغال مهم‌ترین اهداف و محور اصلی برنامه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۹۶ است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امروز(۲۷ اردیبهشت‌ماه) روز جهانی مخابرات و اطلاعات هوانوردی و روابط عمومی در شرکت فرودگاه‌ها جشن گرفته شد. در این مهمانی صمد آقاجانی؛ مدیرکل مخابرات و اطلاعات هوانوردی و کارکنان اداره‌کل مخابرات و اطلاعات هوانوردی میزبان رحمت‌‌اله مه‌آبادی؛ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، ابراهیم مرادی؛ عضو هیات مدیره، غلامحسین باقریان؛ عضو هیات مدیره، محمدرضا امامی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع، سعید اکبری؛ معاون عملیات هوانوردی، سیداحمد مومنی رخ؛ مشاورعالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی، علی‌اکبر دلوریان‌زاده؛ مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی، میرسعید صفی‌نیا؛ مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی، عبدالرحیم کاشف‌علیپور؛ رییس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی و حسین رفیعی؛ سرپرست اداره کل املاک و مستغلات شدند.

 

در ابتدای این مراسم صمد آقاجانی؛ مدیرکل مخابرات و اطلاعات هوانوردی ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: این مراسم مقدمه جهش ما در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات خواهد بود.

 

در ادامه رحمت‌اله مه‌آبادی با بیان اینکه باید تبدیل شدن شرکت فرودگاه‌ها به یک مجموعه ثروت‌آفرین که مستلزم ساز و کار اقتصادی است٬ باید هدف غایی همه ما باشد٬ تصریح کرد: تعریف سنتی از علم اقتصاد، علم بهره‌برداری از منابع کمیاب یا علم تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود است اما امروز با جهان نوپدید روبه‌رو هستیم، جهانی که اقتصاد آن از جنس اقتصاد دانش‌پایه بوده، دانش جایگزین منابع تولید شده است و موجودیتی نامحدود دارد که اینها خود انقلابی را در مفاهیم و ساز و کارهای ثروت‌آفرینی و جهان کسب و کار پدید آورده٬ انقلابی که ساختارها را نیز دگرگون کرده و سازمان‌های نوپدید را آفریده است.

 

وی افزود: تحقق ثروت‌آفرینی مستلزم تجدید نظر ما در تعریف‌مان از علم اقتصاد است و تعریف جدید علم تخصیص منابع نامحدود به نیازهای نامحدود خواهد بود. بنابراین، از یک سو انسان اقتصادی باید به دانش‌ور سازمانی تبدیل شود و از سوی دیگر ساختار سازمان نیز باید متحول شده و به سازمان دانش‌پایه مبدل شود.

 

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: امروز ثروت‌آفرینی وابسته به دانش‌آفرینی است و این دانش شامل سرمایه، مواد اولیه و محصول قابل فروش می‌شود. 

 

وی با یادآوری غفلت‌هایی که در گذشته شرکت فرودگاه‌ها روی داده و موجب تهدید برای این شرکت شده٬ گفت: علاوه بر تعارضات درون سازمانی در محیط بیرونی با انواع تهدیدها مانند عدم اجرای ماده ۱۶۱ و اصلاح اساسنامه و بی‌ثباتی قانونی شرکت، محرومیت از مزایای قانون، تهدید دارایی‌های شرکت مانند تهدید املاک فرودگاه‌ها، قفل شدن آسمان و برهم خوردن نظم ترافیکی و حتی تهدید جدی ایمنی پروازها مواجه بودیم. همچنین شاهد منقضی شدن تدریجی سامانه‌های کمک ناوبری و ابزارهای فرود هواپیما به دلیل چالش خدمات فلایت‌چک بودیم. 

 

مه‌آبادی کاهش درآمدهای شرکت ناشی از جدایی فرودگاه امام خمینی(ره) از شرکت فرودگاه‌ها را به عنوان یکی از چالش‌های جدی منابع برای اداره شرکت فرودگاه‌ها توصیف کرد و گفت: حدود دو سال است که مدیران شرکت برای غلبه بر این تهدیدهای بنیان برافکن، شبانه‌روز وقت گذاشته و تلاش کردند. به لطف خداوند بزرگ، هم تهدیدها برطرف شد و هم فرصت‌هایی گران‌بها خلق شد و اکنون به آرامش سازمانی رسیدیم.

 

وی اضافه کرد: ما برای تحقق سازمان ثروت‌آفرین باید حرکت‌مان را آغاز کنیم. تحقق این هدف مستلزم اجرای بی‌وقفه و سریع برنامه‌های متنوع و پروژه‌های متعدد است. سال جاری، سال آفرینش مدیران فردا و توانمندسازی تمامی رده‌های کارکنان است، مدیران فردا در شرف اعزام و آموزش‌های ترکیبی هستند. همچنین ارزیابی توانایی واحدها و کارکنان نیز در این سال آغاز خواهد شد، رویدادی که به دنبال ایجاد واحدهای مدرن، چابک، کارا، کارآمد و ثروت‌آفرین است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بیان کرد: معماری سازمانی و آفرینش ساختارهای جدید را امسال آغاز خواهیم کرد. همچنین با مجوز قانونی که اخذ کردیم؛ شرکت‌های بهره‌برداری فرودگاهی را باید ثبت و فعال کنیم. شرکت‌هایی که با اتحادهای استراتژیک با معتبرترین نام‌های تجاری و برندسازی برای خود، باید پا را فراتر از مرزها گذارده و به بازیگری و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بپیوندند.

 

وی تاکید کرد: ایجاد شرکت IT احتمالا نخستین شرکت از این گروه است. از این‌رو، امروز که به نام روز ارتباطات و مخابرات نامگذاری شده است باید تحول در سازمان و نیروی انسانی را آغاز کنید. اقدامی که به تحقق شعار سال و منویات رهبری معظم یعنی تولید و اشتغال خواهد انجامید.

 

مه‌آبادی در ادامه ضمن تبریک روز روابط عمومی گفت: امروزه ارکان روابط‌عمومی نوین متحول شده است.

عصر حاضر، عصر تولید مبتنی بر ارتباط و تاثیر متقابل است. امروز تولید، توزیع و دریافت بازخورد مصرف‌کنندگان محصول تولیدی، وابسته به کارکرد موثر روابط عمومی است و روابط عمومی هم بدون توانایی سازمان در استفاده از ارتباطات نوپدید؛ میسر نیست. این نیز جز تسط ارکان و اجزاء سازمان بر دانش نوین ارتباطات ناشدنی است.

 

گفتنی است؛ پس از پایان سخنان مه‌آبادی از کارکنانی که فعالیت موثر در طراحی و نصب و راه‌اندازی سامانه‌های نرم‌افزاری و زیرساخت‌های فرودگاهی داشته‌اند قدردانی شد.

 

اسامی این افراد به شرح ذیل است:

مجتبی رنجبر، پیام عسگرپور، علیرضا خدادوست، محسن‌ صلح‌جو، شریعت راد، سید مرتضی حسینی، سید سعید قریشی، علی رحمانی‌نیا، مهدی مرادحاصلی و یوسفی.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.