| کد خبر: 11516 |

نخستین نشست آموزشی فعالان صنعت حمل‌ و نقل برگزار شد

تین نیوز | مشاور و کارشناس گردشگری اصفهان گفت: نخستین نشست آموزشی فعالان صنعت حمل ‌و نقل زمینی و جاده‌‌ای با موضوع گردشگری برگزار شد.
 
مسعود نیک‌آیین از برگزاری نخستین نشست آموزشی فعالان صنعت حمل ‌و نقل زمینی و جاده‌ای با موضوع گردشگری خبر داد و اظهار کرد: معتقدیم با توجه به تعداد افزایش گردشگران در اصفهان ضرورت پرداختن به امور نرم‌افزاری به ویژه برای افرادی که در مواجه و ارتباط با گردشگران هستند بسیار اهمیت دارد، چرا که در صنعت گردشگری، حمل ‌و نقل از ارکان اصلی است و هر چقدر سطح علمی رانندگان اتوبوس‌های مرتبط با تورهای گردشگری بالا برود به نوعی این طرز برخورد می‌تواند منشأ تبلیغ بسیاری از موارد فرهنگی موجود شود.
 
وی با اشاره به اینکه این نشست آموزشی در دو جلسه چهار ساعته برگزار شد، افزود: هدف از این نشست آموزشی آشنایی رانندگان اتوبوس‌های تورهای گردشگری و ارتقای سطح آموزشی آنها در جهت توسعه صنعت گردشگری بوده است.
 
مشاور و کارشناس گردشگری اصفهان تصریح کرد: این نشست با برنامه‌ریزی شرکت سیاحتی بنیاد (آیتو) و شرکت همسفر با حضور 100 نفر از رانندگان اتوبوس تورهای گردشگری برگزار و توسط دو نفر از کارشناسان گردشگری در محل هتل بین‌المللی کوثر آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شد.
 
وی ادامه داد: رانندگان تورهای گردشگری خود از عوامل تاثیرگذار در انتقال میراث فرهنگی ناملموس، رفتار و آداب و رسوم کشور هستند.
 
نیک‌آئین تاکید کرد: برای گردشگران نحوه برخورد و خدمت مهم‌تر از ساختمان هتل یا تجهیزات آن است، بنابراین باید به نوعی صاحبان حرفه‌های مرتبط با گردشگری به نخستین انتقال‌دهندگان فرهنگ اصیل جامعه تبدیل شوند که یک مورد از آنها رانندگان تورهای گردشگری هستند.
 
وی اضافه کرد: رانندگان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در برگزاری تورهای گردشگری می‌توانند ضمن اینکه امانت‌دار جان و مال گردشگران هستند به نوعی مبین شخصیت فرهنگی اصیل جامعه باشند.
 
مشاور و کارشناس گردشگری اصفهان اضافه کرد: این نشست تخصصی تاکنون در کشور برای این قشر که نقش نرم‌افزاری را در جذب گردشگر در کنار راهنمایان گردشگری دارند، برگزار نشده بود.
 
وی ادامه داد: رانندگان با برگزاری چنین جلسه‌ای ضمن توجه به آموزش و مبانی گردشگری به نقش حساس خود در موفقیت یک تور گردشگری پی بردند که توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به آن، تجهیز خودرو، حریم خصوصی گردشگران و آشنایی با مبانی گردشگری در اهم موضوعات آموزش داده شده در این دوره بود.
 
نیک‌آئین گفت: پس از برگزاری این جلسه با مدیران مربوطه مقرر شد که این جلسات با قدرت تداوم پیدا کند و رانندگان شرکت‌کننده در این تورها مجوز همراهی با تورهای گردشگری دریافت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.