| کد خبر: 179203 |

وزیر راه و شهرسازی:

◄ لاستیک و مواد اولیه تولید با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بانک مرکزی به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده است، گفت: قرار شد لاستیک و‌ مواد اولیه تولید آن در زمره کالاهای اساسی قرار گیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بانک مرکزی به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده است، گفت: قرار شد لاستیک و‌ مواد اولیه تولید آن در زمره کالاهای اساسی قرار گیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی از سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: محصولاتی که امروز ارائه شده است از محل ظرفیت‌های داخلی است و ما در این زمینه خود اتکا هستیم.

وی ادامه داد: در واقع این محصولات نخست طرح‌های پژوهشی بودند که به مرحله اجرا در آمدند.

اسلامی با اشاره به اینکه توجه به صنایع داخلی به‌منظور پیشبرد حوزه حمل‌ونقل بیشتر موردتوجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری و سال آینده از حمل‌ونقل بیشتر حمایت خواهد کرد. ما باید بتوانیم ناوگان را به‌صورت متوازن هم در حوزه ناوگان باری و مسافری و هم در حوزه دریایی و هوایی توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز اولین روز هفته حمل‌ونقل است و در این هفته با تولیدکنندگان بخش خصوصی مذاکراتی خواهیم داشت. همچنین خریداران بخش خصوصی و مصرف‌کنندگان ناوگان حمل‌ونقل با تولیدکنندگان مذاکراتی در طول نمایشگاه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده از منابع و تسهیلات بهره‌مند خواهد شد، بیان کرد: ما در شرایط کنونی نیاز داریم که با توجه به تحریم‌ها کیفیت تولید داخلی را برای مصرف‌کنندگان و مردم ارتقا دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار به اینکه رانندگان قشر زحمتکشی هستند، تصریح کرد: هم مسائل بیمه‌ای آن‌ها را دیده‌ایم و هم پشتیبانی و لجستیک شامل لاستیک را در نظر گرفته‌ایم و قرار است با کمک تشکل‌های صنفی رانندگان تهیه اقلام لازم برای رانندگان سرعت بگیرد.

اسلامی با اعلام اینکه بانک مرکزی به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده است، گفت: دولت از تولیدکنندگان لاستیک و مواد اولیه تولید لاستیک حمایت کرد تا لاستیک بیشتری به رانندگان اختصاص یابد.

او بیان کرد: قرار شد لاستیک و‌ مواد اولیه تولید آن در زمره کالاهای اساسی قرار گیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود. نکته مهم این است که لاستیک در صورت پیمایش و داشتن تن-کیلومتر و حمل بار به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.