| کد خبر: 254980 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ بهترین کشور برای اولین سفر خارجی کجا است؟

انتخاب بهترین کشور برای اولین سفر خارجی می تواند یک چالش بزرگ باشد. مهم ترین نکته که هنگام سفر به کشورهای دیگر باید به آن توجه داشته باشید، بودجه سفر است. البته سن مسافران و علائق آن ها نیز در انتخاب مقصد بی تأثیر نیست. به طورکلی نکات مهمی مانند زمان سفر، زمینی یا هوایی بودن سفر خارجی، بودجه و ... می تواند روی انتخاب مقصد تأثیر داشته باشد.

تین نیوز

انتخاب بهترین کشور برای اولین سفر خارجی می تواند یک چالش بزرگ باشد. مهم ترین نکته که هنگام سفر به کشورهای دیگر باید به آن توجه داشته باشید، بودجه سفر است. البته سن مسافران و علائق آن ها نیز در انتخاب مقصد بی تأثیر نیست. به طورکلی نکات مهمی مانند زمان سفر، زمینی یا هوایی بودن سفر خارجی، بودجه و ... می تواند روی انتخاب مقصد تأثیر داشته باشد.

انتخاب بهترین کشور برای اولین سفر خارجی

شاید اولین ایده ای که برای سفر خارجی به ذهن شما می رسد، خرید تور سفر به اروپا باشد، اما وقتی به مشکلات ویزا و هزینه های بالای سفر به کشورهای اروپایی فکر کنید، احتمالاً از انتخاب خودتان پشیمان می شوید. چراکه بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط سختی برای صدور ویزا تعیین نموده اند. به همین خاطر توصیه ما این است که برای انتخاب بهترین کشور خارجی برای سفر ابتدا تمام جوانب را در نظر بگیرید تا درنهایت بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

 

هزینه سفر

بودجه و هزینه ای که برای مسافرت کنار گذاشته اید، تأثیر مستقیمی بر انتخاب مقصد سفر دارد. برخی از مسافران تصور می کنند همه سفرهای خارجی پرهزینه هستند؛ اما بعضی از کشورهای خارجی هستند که در نزدیکی ایران قرار دارند و سفر به آن ها، هزینه چندانی ندارد. پس بهتر است ابتدا دراین باره تحقیق کنید تا بدانید هزینه سفر به کدام کشورها با بودجه شما همخوانی دارد.

 به عنوان مثال کشور ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان که در نزدیکی ایران قرار دارند، ازنظر هزینه نسبت به کشورهای اروپایی به صرفه تر هستند، اما قطعاً هزینه سفر به کشورهای اروپایی همچون انگلستان، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی خوش آب وهوا، مانند سوئیس بالاتر است. چراکه شما باید هزینه های مربوط به دریافت ویزا را هم در نظر بگیرید!

تور سفر اروپا

 سفر هوایی یا زمینی

زمینی یا هوایی بودن سفر علاوه بر اینکه می تواند روی هزینه سفر تأثیر داشته باشد، می تواند در زمان شما نیز صفحه جویی کند. اگر کشورهای همسایه ایران را برای سفر انتخاب کنید، می توانید به صورت زمینی نیز به این کشورها سفر کنید. ازجمله این کشورها می توان به ارمنستان، گرجستان، ترکیه، عراق، عمان و ... اشاره کرد؛ اما برخی دیگر از کشورها هستند که در قاره های دیگری قرار دارند؛ بنابراین برای سفر به آن ها، حتماً باید بلیط هواپیما تهیه کنید.

 

زمان سفر

اگر فصل های گرم سال را برای مسافرت انتخاب می کنید، بهتر است به کشور های اروپایی سفر کنید. چراکه این کشور ها در فصل تابستان ازنظر آب وهوایی شرایط مساعدتری دارند. به عنوان مثال با خرید تور سفر به اسپانیا، می توانید یک سفر رؤیایی به کشور زیبای اسپانیا داشته باشید و از سواحل زیبا و بی نظیر جزیره های بشمار اسپانیا در طول تابستان لذت ببرید. البته کشورهای همسایه نیز دارای سواحل بسیار زیبایی هستند و جاذبه های گردشگری فراوانی دارند. برای مثال کشور ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد، برای سفر نیازی به ویزا ندارد و یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

اگر فصل زمستان را برای سفر انتخاب می کنید، بهتر است کشورهای گرمسیر، مانند دبی را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که شرایط دریافت ویزای دبی کمی دشوار است و باید هزینه های سفر به این کشور خارجی را نیز در نظر بگیرید.

 

سفر به صورت انفرادی یا از طریق خرید تور مسافرتی

اولین تجربه سفر به یک کشور خارجی می تواند چالش برانگیز باشد. به همین خاطر بهتر است اولین تجربه سفر خود را از طریق خرید تورهای مسافرتی تجربه کنید. چراکه این تورها به شما کمک می کنند تا در صورت عدم آشنایی به زبان کشور مقصد، بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و مقاصد گردشگری را پیدا کنید و از آن ها دیدن کنید. همچنین نگرانی برای محل اقامت و خرید بلیط هواپیما نخواهید داشت. کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، یونان و سایر کشورهای زیبا ازنظر گردشگری برای سفر با تور بسیار مناسب هستند.

تور سفر اروپا

 

بهترین مقاصد اروپایی و آسیایی برای اولین سفر خارجی کدم اند؟

همان طور که اشاره کردیم کشورهای آسیایی به خصوص کشورهایی که در نزدیکی ایران قرار دارند، مانند ترکیه، ارمنستان و گرجستان جزو کشورهای زیبایی هستند که امکان سفر زمینی کم هزینه به آن ها وجود دارد. همچنین دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند. سفر به کشورهایی مانند ترکیه نیاز به ویزا ندارد. کشور آسیایی دبی نیز جزو مقاصد جذاب گردشگری است، اما شرایط دریافت گرفتن ویزا برای این کشور کمی دشوار است.

 از مقاصد اروپایی جذاب برای سفر ایرانیان نیز می توان به گرجستان و ارمنستان اشاره کرد. البته کشورهایی مانند بلغارستان، قبرس، اسپانیا و یونان نیز برای اولین سفر خارجی بسیار مناسب هستند، اما باید شرایط دریافت ویزا و هزینه های سفر را در نظر بگیرید. با یک کلیک می توانید هزینه سفر به یونان و سایر کشورهای اروپایی را مشاهده نمایید.

 

کلام پایانی

اگر سفر اولی هستید و نمی دانید بهترین کشور برای اولین سفر خارجی کدام است، بهتر است مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، مطالعه نمایید. سن مسافران، علایق آن ها، بودجه، سفر با تور یا به صورت انفرادی و زمینی و هوایی بودن، می تواند روی انتخاب مقصد تأثیر داشته باشد. ممکن است شما دوست داشته باشید برای اولین بار به کشورهای اروپایی سفر کنید یا کشورهای آسیایی و نزدیک ایران را انتخاب کنید، اما توصیه ما این است که برای سفر کشورهایی را انتخاب کنید که به ویزا احتیاج ندارند. همچنین با خرید تورهای مسافرتی چالش های سفر خارجی را کمتر کنید. مدارک موردنیاز خود را آماده کنید و به قوانین فرهنگ کشور مقصد احترام بگذارید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.